Čína zaspala dobu ekologickou

Modrá vlna ze západu do Číny zatím nedorazila. Poptávka po hybridech a elektromobilech působí jako výsměch zákazníků vysokým investicím automobilek.

Nejlidnatější země světa investovala obrovské částky, aby se stala světovým centrem vývoje ekologických vozů. Náklady měli postupně zaplatit čínští zákazníci, prahnoucí po čerstvém vzduchu a laciném provozu. Bohužel se zdá, že v miliardové zemi takových mnoho není. Prodeje hybridůelektromobilů jsou horší než mizerné a výrobci opouští rozběhnuté vývojové i výrobní programy.Chengan Auto končí s výrobou prvního čínského hybridu, modelu Jiexun-HEV. Vývoj stál stovky milionů korun a trval šest let, jenže letos se v celé Číně neprodalo ani jediné auto. BYD do letošního října doma prodal 54 elektromobilů E6 a 290 hybridů F3DM. Stěžuje si také Toyota, která od Číny čekala víc než čtyři tisíce prodaných priusů ročně.

Výrobci zatím jen bijí na poplach. Pokud však vláda nové technologie výrazně nepodpoří, Jiexan budou na smetiště dějin brzy následovat celé procesí modelů. Automobilky svádí zoufalé výsledky na vysoké ceny aut, která jsou levnější než konkurence z dovozu a přesto drahá. Své prsty však bude mít v potížích také pověstná kvalita čínských aut, zákazníci jsou totiž čím dál tím rozmazlenější importovaným zbožím.

autoweb.cz

17.12.2010 6:00

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist