autoweb.cz > Žhavé novinky o autech > Chrysler Firepower
Chrysler Firepower
Firepower je nová sportovní studie od Chrysleru postavená na základech z Viperu, ale jeho desetiválec nahrazuje upraveným osmiválcem Hemi 6,1 l s výkonem 425 koní, převzatým z 300C SRT8. Je řešená jako dvoumístné cestovní kupé, které by mohlo v budoucnosti zaujmout nadřazenou roli současnému Crossfiru, i když asi pod jiným jménem.
Automatická převodovka má pět stupňů a s hmotností 1535 kg by Firepower ve své současné podobě zrychloval z nuly na sto odhadem za necelých pět sekund a mohl by pokračovat až k hranici 300 km/h.
Po designové stránce se Firepoweru jistě daří splňovat požadavky na silný a rozkročený tvar, který je povinný pro všechna výkonná a rychlá GT, ale zrovna v jeho případě má tohle kritérium i svou stinnou stránku. Jestli se vám totiž zdá, že jste ho už někde museli vidět, ale přitom vám nejde do hlavy, jak je to možné, když jde o premiéru, delší pohled vám to vše vyjasní.
Čelní maska jako kdyby vypadla z oka Ferrari 612 Scaglietti, zatímco od předních kol dozadu je zbytek karosérie zkarikaturovaný Aston Martin Vanquish a DB9. Říká se, že napodobování je jednou z forem lichocení, ale v takovém rozsahu už z toho může být leckdo nesvůj. Ne že by k opisování v automobilovém průmyslu nedocházelo, ale když jedno auto z dvaceti metrů vypadá skoro stejně jako druhé, tak je to víc než náhoda. Kdyby v tiskových informacích například stálo, kým se nechal Chrysler inspirovat, vypadalo by všechno jinak, ale nic takového v nich pochopitelně není.
Přesto platí, že každé nové auto tohoto stylu je na silnici vítané a v případě Chrysleru by jistě bylo za zlomek tradičních mnohamilionových obnosů, kdyby se začalo vyrábět. Také se mu musí nechat, že alespoň v této fázi má pěkně udělaný interiér s pozicí za volantem sklopenou stylově dozadu. Příjemná je i panoramatická střecha, která plynule přechází do proskleného zadního víka.
Z vnějšího pohledu vyvažují propracovanost interiéru velká kola, vpředu devatenáctipalcová s pneumatikami 275/35, vzadu dvacetipalcová s obutím 335/30. Ve všech rozích jsou umístěny brzdy Brembo s kotouči o průměru 355 mm.
Míra použití všech sympatických detailů je v sériové výrobě čistě závislá na cílené ceně. Ta by však vzhledem k zavedené konkurenci od Mercedesu a BMW a ve vyšších kategoriích od Porsche, Astonu a Maserati musela být poněkud lidovější a podle toho by vypadal i interiér.
Pokud by měl Firepower vzniknout, na svém domácím trhu by nebyl určitě o moc dražší než Corvetta a jeho cena by vycházela na zhruba 60 tisíc dolarů (dnes kolem 1,4 mil korun). A tomu by řada zákazníků po celém světě jistě zatleskala, bez ohledu na okopírované tvary.
Dát světu ekonomického Astona se vším všudy je třeba pravý záměr, i když se to nemá říkat nahlas.
redakce autoweb.cz