autoweb.cz > Chevrolet > Chevrolet Corvette a nečekaný únik
Chevrolet Corvette a nečekaný únik
Zajímavou cestou unikly z dílen General Motors přísně tajné informace. Vysoce postavený inženýr automobilky Saab prozradil, že Trollhättan vyvinul dvouspojkovou převodovku pro Chevrolet Corvette. Umí přenést až osm set newtonmetrů točivého momentu, ale především: je postavená pro použití v autě s motorem uprostřed.
U GM údajně Corvette s motorem před zadní nápravou skutečně zkonstruovali. Než však začalo testování, zasáhla v roce 2008 krize a projekt pohřbila. Spekuluje se že automobilka plán oprášila a dostane vůz na trh do pěti let. Zda má Chevrolet v úmyslu nahradit uspořádání Corvette exotičtějším rozložením hmot, nebo zda představí auto s motorem uprostřed jako alternativu ke konvenčnímu modelu, není jasné. Dlouhá tradice šesti generací s motorem vpředu nahrává druhé možnosti, jenže s myšlenkou přesunout motor doprostřed si automobilka pohrává už třicet let.Chevrolet Corvette s osmiválcem za kabinou se poprvé objevil v roce 1969 jako prototyp XP-882. Vystřídal několik motorů včetně wankelových, než se jako koncept Aerovette s osmiválcem o objemu 5,7 litru dočkal v roce 1976 zelené pro sériovou výrobu. Ta měla začít roku 1980, jenže auta s motorem uprostřed tehdy v Severní Americe drtil svými prodejními výsledky Datsun 240Z. Tvůrci Aerovette v sedmdesátých letech postupně odešli do důchodu a vedení se pod vlivem úspěchu Japonců rozhodlo pustit Corvette po cestě, po níž kráčí dodnes.
Zatím posledním projektem Chevroletu s motorem uprostřed byl koncept CERV III. Objevil se na autosalonu v Detroitu roku 1990 a měl za sedadly osmiválec o objemu 5,7 litru. Motor se dvěma turby a čtyřmi ventily na válec odváděl výkon až 650 koní a jeho točivý moment dosahoval 890 newtonmetrů. S karoserií z uhlíkových kompozitů a aktivním podvozkem šlo o velmi pokročilý stroj, výroby se však nedočkal.
autoweb.cz