autoweb.cz > Chevrolet > Chevrolet Captiva > Chevrolet Captiva 2.2D AWD AT6 LTZ
Chevrolet Captiva 2.2D AWD AT6 LTZ
Dynamika 8
Chování na silnici 8
Provozní náklady 8
Praktičnost 8
X-Factor 8
Celkové hodnocení 8
RADOSTI
Pohodlný podvozek, silný motor, sedm sedadel a spousta pozitiv za málo peněz
STAROSTI
Kvalita interiéru, tvarování sedadel, software převodovky a další kompromisy vynucené nízkou cenou
Přestože automat a pohodlí dvou pedálů jako by k SUV nerozlučně patřily, pořídit pořádný kompaktní model bez spojky nebývalo vždy jednoduché. Výrobci v posledních pěti letech nabízí zákazníkům stále více samočinných převodovek, ale ne vždy jsou jejich modely laciné a dobré zároveň. Kdo jiný než Američané by měl Evropě předvést, jak se to dělá? Napoprvé to úplně nevyšlo. Chevrolet Captiva nebyl tragicky špatný, jen se těžko hledaly argumenty pro jeho pořízení.
Také proto jsem byl na faceliftované auto upřímně zvědavý. Překvapilo mě. Chevrolet pracoval tam, kde to bylo nejvíc potřeba, zalepil díry a přidal trochu přitažlivosti, aby dostal nečekaně přesvědčivý stroj. Začíná to už karoserií, která s kulatou přídí zahodila tuctový výraz a přidala na agresivitě.Captiva pořád vyzařuje povážlivě korejskou auru, ale nemusí se za ni stydět. Kabina není dokonalá, použité materiály patří k laciným a najdete tu hůř slícované díly, ale vzhledem k poměrům u konkurence si auto nevede zle. Nevtíravý design zářící nadčasovým nadhledem se vám navíc bude líbit od prvního do posledního dne. Není módní a nikdy nezastará.
Chevrolet Captiva fotogalerie – vše co potřebujete vidět
Trochu práce navíc by snesla příliš plochá sedadla – Američané a Korejci možná do zatáčky nejezdí, ale my ano. Na koženém čalounění bude vaše pozadí klouzat jako na ledě. Pro pozici za volantem platí to co pro většinu auta, totiž že Captiva stojí spíš těsně nad průměrem než pod ním. Na SUV to není špatné, hlavně že je v kabině dost místa. Velký Chevrolet stále uveze sedm lidí, čímž v segmentu trochu vyčnívá z řady – to samé umí jen Nissan Qashqai+2 a Mitsubishi Outlander. Nečekejte plnohodnotnou třetí řadu ve stylu Chrysleru Grand Voyager, ale sedadla jsou dobře připravená na nájezd dětí od sousedů a podivnému systému sklápění druhé řady (kvůli přístupu dozadu) také časem přijdete na kloub.
Interiér není tím nejdůležitějším, co je na nové Captivě nové, stejně jako můžete mávnout rukou nad omlazenou karoserií. Největší změnu si vynutila norma Euro 5. Přišly s ní naftové čtyřválce o objemu 2,2 litru a právě ty udělaly z Chevroletu zajímavou nabídku. Starý naftový dvoulitr si s autem nevěděl rady. Nejel, zato se neváhal dosyta napojit. Nová jednotka 2.2 VCDi v kombinaci s automatem a pohonem všech kol stále nepatří mezi vzorové střízlíky, jenže konečně za všechnu tu naftu také něco dostanete.Faceliftovaná Captiva pojede pod deset litrů na sto, ale jen pokud nemáte těžkou nohu. Se 184 koni a čtyřmi stovkami newtonmetrů však motor konečně působí, že si těch pár litrů paliva zaslouží. Chevrolet Captiva s automatem jede právě tak, jak by SUV jet mělo – přiměřeně svižně a téměř nenuceně. Kromě bleskových předjížděcích manévrů se motor nikdy nebude příliš snažit, zvlášť ne při cestování jakoukoli rychlostí legální v České Republice. Udávaným časům pro zrychlení z nuly na sto není těžké uvěřit. Zátah při sprintu z nuly na stovku navíc není zdaleka tak působivý jako síla, kterou motor sebevědomě předvádí při pružném zrychlování.Chevrolet unikl problému automatické Hondy CR-V: auta za milion, které je pohodlné, ale vzhledem ke své nenažranosti zoufale líné. Captiva není znatelně úspornější, jen na rozdíl od Hondy jede jako stroj hodný své cenovky. I tady jí samozřejmě pomáhá příznivá cenová politika.
Podvozek Chevroletu nemá rád sportovní jízdu a od nějakého bláznění zrazují i řízení, převodovka a již zmíněná plochá sedadla. Jenže SUV, navíc s korejskoamerickou příchutí, si nejspíš nechcete kupovat pro ježdění na okruhu. Houpavě pohodlná Captiva s velkým kormidlem místo volantu připomíná spíš loď než některé ostřejší soupeře. V očích mnoha zákazníků jí to získá body navíc.Verdikt
Chevrolet zkouší udělat ze zkrachovalého Daewoo perspektivní automobilku už léta. Zdá se, že miliony dolarů nevyletěly oknem. Srovnání Captivy před faceliftem s novým modelem říká víc: Hranice mezi průměrným a výborným autem může být velmi tenká. Zdaleka největší kus práce odvedly motor a šestistupňový automat. 184 koňských sil je úctyhodné stádo a Chevrolet vám ho tentokrát přenechá za 664 900 korun včetně sedmi sedadel, pohonu všech kol, tempomatu, dešťového senzoru, automatické klimatizace… mám pokračovat? Automat stojí o patnáct tisíc víc, předokolka se 163 koni a 350 newtonmetry naopak o sto tisíc méně. Také ona nejspíš bude stát za vyzkoušení. I testovaný model, vrcholné LTZ se všemi vymoženostmi včetně vyhřívaných kožených sedadel, patří za 784 900 korun mezi zajímavé nabídky.
Nechápejte mě špatně, Chevrolet Captiva stále není nejlepší auto v segmentu kompaktních SUV. Nikdy takové ambice neměl. Má být pořádným autem za rozumné peníze a po faceliftu cíle nejen dosáhl, ale daleko ho pekonal. Pohodlná Captiva dostala příjemný interiér a především dobrý motor, který tolik potřebovala. No dobře, s automatem určitě nepojede za těch 7,7 litru, které slibuje výrobce. Jenže proti srovnatelnému CR-V je rozený sprinter, naloží víc a stojí méně.
Pokud potřebujete SUV se sedmi sedadly, bývala Captiva zajímavou možností odjakživa. Nyní je přímo žhavým kandidátem na vaši přízeň. Stojí méně než Mitsubishi Outlander i Nissan Qashqai+2 a nevěřte tomu, že ji kterýkoli z nich v čemkoli výrazně překoná. Díky pohodlnému podvozku, vysoké užitné hodnotě a příznivé ceně vypadá Chevrolet přitažlivě i jako docela obyčejné SUV. Automat ho promění v jedno z nejlepších aut svého druhu. Američané nejsou experty na kvalitu nebo jízdní vlastnosti, ale recept na dostupnou pohodu za volantem znají dobře.
Martin Plaštiak
Druhý pohled: Dobrý mezi SUV, průměrný všude jinde
Právě jsme se v redakci pohádali ohledně hodnocení. Chápu Martinův pohled na věc – ve své třídě je Captiva za ty peníze skutečně velmi dobrá. Ale z pohledu auta jako takového to zas žádná výhra není – průměrné zpracování, průměrné jízdní vlastnosti, průměrný motor… Ale to bych zase všechno srovnával s Golfem. Takže ano, Captiva 2.2D AWD s automatem je skutečně dobré auto, pokud srovnáváte dieselová SUV.
Dalibor Žák
Měření a technické údaje
Motor | |
---|---|
Konstrukce | Řadový čtyřválec |
Palivo | motorová nafta |
Plnění | přeplňování turbodmychadlem |
Uložení | vpředu napříč |
Zdvihový objem (cm3) | 2231 |
Převodovka | šestistupňová automatická |
Poháněná kola | všechna čtyři |
Podvozek | |
Pneumatiky vpředu | 235/55 R18 |
Pneumatiky vzadu | 235/35 R18 |
Výkon a spotřeba | |
Nejvyšší výkon (kW/k v ot./min.) | 135/184 v 3800 ot./min. |
Točivý moment (Nm) | 400 Nm ve 2000 ot./min. |
Výkon/hmotnost (k/t) | 90 |
0-100 km/h (s) | 10,1 |
Spotřeba paliva (l/100 km) | 7,7 |
Objem nádrže (l) | 65 |
Rozměry a hmotnosti | |
Délka (mm) | 4673 |
Šířka (mm) | 1868 |
Výška (mm) | 1756 |
Rozvor náprav (mm) | 2707 |
Provozní hmotnost (kg) | 2053 |
Celková hmotnost (kg) | 2538 |
Hmotnost přívěsu nebrzděného (kg) | 750 |
Hmotnost přívěsu brzděného (kg) | 1700 |
Zavazadlový prostor (l) | 477/942 |
Ceny | |
Základní cena modelu | 479 900 Kč (2.4 167 k, FWD, manuál, 5 míst) |
Základní cena test. verze | 709 900 Kč (2.2D 184 k, AWD, automat, 7 míst) |