autoweb.cz > Chevrolet > Chevrolet Camaro Z28 testuje na Nürburgringu
Chevrolet Camaro Z28 testuje na Nürburgringu
Chevrolet testuje na Nürburgringu prototypy nového Camara Z28. Nejsilnější verze amerického kupé by vás měla zajímat, auto se totiž bude prodávat také u nás. Pod kapotou má snad osmiválec z Cadillaku CTS-V, ale General Motors všechny informace pečlivě tají.
Small-blocky GM zůstávají věrné rozvodům OHV, i tak má ale osmiválec LSA z CTS-V díky objemu 6,2 litru a kompresoru výkon 564 koní. Točivý moment vrcholí 750 newtonmetry. Chevrolet může teoreticky sáhnout také po silnější jednotce, příbuzném motoru LS9 z Corvette ZR1. Pravděpodobně zvolí skromnější verzi motoru, už ona je totiž silnější než osmiválec pod kapotou Fordu Mustang Shelby GT500.Tentokrát budou písmena Z28 přilepená na nejsilnějším Camaru, ale historicky znamenala něco jiného. První generace Chevroletu Camaro dostala pod kapotu celou řadu motorů s objemy od 3,8 (řadový šestiválec) po sedm litrů (V8 big-block). Z28 poháněl překvapivě ten nejmenší z osmiválců, motor o objemu pouhých 4,9 litru.Chevrolet udával výkon 290 koní, ale ve skutečnosti měly motory vysoko přes tři stovky koní, ve verzi se dvěma karburátory dokonce asi čtyři sta. Důvod byl jednoduchý: osmiválec o 302 kubických palcích pocházel ze závodního auta pro sérii Trans Am, kde předpisy limitovaly objem kulatými pěti litry.
Celá Z28 byla ve skutečnosti do jisté míry závodním autem. Ostatním camarům dokázala ukázat zadní světla prakticky za všech okolností, byla nejlehčí a nejobratnější. Pro nové Camaro Z28 to rozhodně platit nebude, přesto bychom Chevrolet od jeho výroby neradi zrazovali.
autoweb.cz