Chevrolet Camaro Z/28 pokořil Nürburgring v parádním čase 7:37
autoweb.cz > Chevrolet > Chevrolet Camaro > Chevrolet Camaro Z/28 prý zvládne Nordschleife ještě o 6 sekund rychleji
Chevrolet Camaro Z/28 prý zvládne Nordschleife ještě o 6 sekund rychleji
Pokud jen trochu fandíte americkým sportovním automobilům a nemáte příliš rádi jízlivé poznámky o jejich jízdních vlastnostech, nepochybujeme, že vás aktuální správa koncernu General Motors o schopnostech nového Chevroletu Camaro Z/28 na Severní smyčce Nürburgringu potěšila. V případě, že jste tuto jízdu nezaregistrovali, tak vězte, že vůz byl schopen zvládnout jedno kolo za skutečně impozantních 7 minut a 37,47 sekundy, což je lepší čas, než zde zajelo Porsche 991 Carrera S nebo Lexus LFA.
Chevrolet jako důkaz svého tvrzení zveřejnil video a nemáme proto důvod nevěřit, naopak na konci obrazového záznamu je vidět, že se tovární řidič Adam Dean musel poprat s deštěm a několika smyky a vyslovili jsme proto domněnku, že by to za ideálních klimatických podmínek mohl být ještě lepší čas. GM nyní tvrdí to samé, dokonce ví, o kolik vteřin může být jejich chlouba rychlejší.
„Na základě dat z telemetrie víme, že Z/28 může být na suchém okruhu o šest sekund rychlejší,“ prohlásil sebevědomě Al Oppenheiser, šéfinženýr týmu odpovědného za vývoj Camara. Kam by se tím jeho stroj poháněný sedmilitrovým atmosférickým osmiválcem o výkonu přes 500 koní posunul v rámci historických tabulek?
Pohled na časy ukazuje, že by se tím nová „osmadvacítka“ dostala před Pagani Zonda F, starší provedení Porsche 911 GT3 RS a stačila by též na předchozí generace devětsetjedenáctky GT2 a Turbo S pilotované Walter Röhrlem. Abyste si lépe udělali obrázek o tom, jak je možné, že je sériové Camaro tak rychlé, nabízíme vám obrázky z prezentace Camara Z/28, které poměrně zevrubně specifikují rozsah všech úprav.
Aby Chevrolet dodal svému vyjádření patřičnou váhu, srovnal Camaro s konkurenčním atmosférickým Mustangem Boss 302, který je podle Oppenheisera na dráze Laguna Seca rychlejší, než výkonnější Shelby GT500. Na okruhu Milford o délce 4,6 kilometrů byla podle měření GM verze Z/28 až o 5,3 sekundy rychlejší. Ačkoli by nás jistě zajímalo, jak by takový závod dopadl v režii Fordu, o talentu novinky od Chevy rozhodně nepochybujeme.
zdroj: Carscoops