Chevrolet Camaro je tu – V8, 432 koní, milion

Zapomeňte na Superb nebo podobný konzumní plevel. Nejlepší rodinné auto se jmenuje Chevrolet Camaro, má osmiválec a stojí milion.

Chcete pořádné auto? Chcete ukázat, že se toho nebojíte? Chcete naštvat sousedy? Tak zajděte do showroomu Chevroletu, který vám prodá nové Camaro. To se totiž konečně začlo oficiálně vozit do Evropy a první cena je stanovena na 1 033 000 korun za verzi s osmiválcem a manuálem. A jestli vám nevoní kupé, můžete si za drobný příplatek 145 600 korun pořídit i  kabriolet.

To hlavní se ale odehrává pod kapotou. Naštěstí se nenaplnily sliby ohledně downsizované přeplňované dvoulitrové jednotky s mrzkými čtyřmi válci. Evropský Chevrolet Camaro je tak ve své podstatě poctivá „amerika“ – má osmiválec 6,2 litru o výkonu 432 koní a točivém momentu 569 Nm. Tato čísla platí pro verzi s manuálem a motorem LS3. Camaro s  šestistupňovým automatem má motor L99 a výkon snížený na 405 koní.Chevrolet Camaro s automatem má ale také systém vypínání válců, což pomáhá při částečném zatížení šetřit palivo, a má rovněž variabilní časování ventilů. Je tedy ve výsledku úspornější (13,1 litru na 100 km) než verze s manuálem (14,1 l/100 km). Aspoň tedy podle normovaného měřícího cyklu. Jak ale víme, i s velkým osmiválcem se dá jezdit nečekaně úsporně.

Co je ale na Chevroletu Camaro pro Evropu důležité? Není to jen dovezený americký model. Má samozřejmě všechny nezbytnosti nutné k provozu v  Evropě, ať se jedná o jiná světla a blinkry, ale také má – a to je vůbec to hlavní – úplně nový podvozek. Na tom si dal Chevrolet záležet, takže bychom se mohli dočkat milého překvapení. Americká verze je totiž hodnocena jako poněkud těžkopádná.

Osmiválec 6,2 litru má samozřejmě odpovídající jízdní výkony – kupé s  manuálem dostane na stovku za 5,2 sekundy a kabriolet za 5,4 sekundy, automat je pak o dvě desetinky pomalejší. Všechny modely nemají problém s dosažením nejvyšší rychlosti 250 km/h.A teď ceny. Výbava je samozřejmě docela bohatá a dostanete všechny nezbytnosti jako klimatizaci či rádio, ale také třeba head-up displej. Hlavně ale za tohle osmiválcové superauto dáte jen relativně rozumných 1 033 000 korun. Kabriolet pak stojí 1 178 600 korun. Nemusíme připomínat, že za to seženete tak maximálně základní Mercedes, BMW nebo Audi se čtyřválcovým dieselem.

Bude zajímavé sledovat reakce zákazníků, až si půjdou pro své Aveo a vedle bude stát osmiválcové Camaro v paketu SS. Ale občas je správné dát některým lidem najevo, že na to prostě nemají…

19.10.2011 7:55| autor: Dalibor Žák

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist