autoweb.cz > poradna > Chcete si užít zimu? Nejezděte v SUV!
Chcete si užít zimu? Nejezděte v SUV!
Zima a sníh jsou pro mnoho řidičů strašákem. Přitom opravdu extrémní podmínky zpravidla panují jen několik týdnů v roce, takže se dá i s úplně obyčejným autem přežít, pokud ho máte řádně na zimu připravené. Když se ale chcete vždy dostat všude, je čtyřkolka přeci jen spolehlivější způsob.
Jako nadšený řidič se ale nemusíte omezovat a snižovat se ke koupi konzumního SUV nebo něčeho podobně nešťastného. Na trhu najdete za zajímavé peníze plno aut, které lze stále označovat právem ze skutečná auta pro řidiče a fajnšmekry. A dokonce za ně nemusíte vysolit balík, protože současná doba silným autům nepřeje a ceny spadly na dno. Zde je pět nejlepších kanditátů.Audi S4 4.2 V8 quattro
Pro: trakce pohonu quattro, osmiválec
Proti: nejezdí jako Lancer Evo
Ceny: od 275 000 korun
Atmosférický osmiválec dělá z tohoto nenápadného Audi A4 hodně atraktivní zboží, zvláště nyní v době, kdy všichni chtějí šetřit a ojetiny s velkým a papírově žravým motorem nikdo nechce. Soused nemusí nic poznat, stačí když sundáte cedulky S4 a nalepíte si na kufr hrdý nápis 1.9 TDI. K dispozici je sedan i rodinný kombík, který vám bude manželka tolerovat. Ceny se pohybují už pod hranicí 300 000 korun, nad touto metou získáte už slušně vybavené a velmi zachovalé auto.
BMW 330i xDrive
Pro: sametový šestiválec, provozní náklady
Proti: zima netrvá věčně
Ceny: od 150 000 korun
Trojkové BMW modelu E46 patří mezi oblíbené volby nadšených řidičů. Verze s třílitrovým šestiválcem má všechno proto, aby uspokojila ty nejnáročnější – dostatek výkonu a povedený podvozek, který by zvládl víc. Pohon všech kol xDrive sice auto okradl o část vrozeného charakteru, ale pořád se s ním skvěle svezete. A vedle sedanu můžete mít také kombík. Velkou devizou jsou relativně rozumné provozní náklady, spotřeba se vejde do deseti litrů na 100 km. Ceny se pohybují už od 150 000 korun, pěkná auta pořídíte za přibližně čtvrt milionu.Porsche 911 Carrera 4
Pro: je to pravé Porsche se vším všudy
Proti: ceny ojetin a servisu
Ceny: od 450 000 korun
První vodou chlazená 911 (996) se stala prakticky nejdostupnějším moderním Porsche 911 na trhu. Je jich hodně a jsou levné. Při výběru dbejte velké opatrnosti a přizvěte si odborníka, protože auto, ač obecně velmi spolehlivé, může skrývat velmi drahý problém s motorem. Čtyřkolek je poměrně dost, často i s automatem. Doporučujeme ale klasický manuál. Získáte tak poctivé sportovní auto na celý rok. Nejlevnější auta se prodávají už za 450 000 korun, zachovalejší kusy kolem 600 000 korun, tedy za cenu chudě vybavené Škody Yeti TDI 4×4. Spotřeba je ještě v pořádku, ale počítejte s vysokými servisními náklady.
Mitsubishi Lancer Evo
Pro: trakce, schopnosti, výkony
Proti: vysvětlování, proč jste si nekoupili Imprezu
Ceny: od 470 000 korun
Závodní speciál, který nějakým omylem dostal značky, se ve velmi povedené osmé generaci prodává už za méně než půl milionu korun. Dejte pozor na to, jak s ním bylo zacházeno a hledejte nevytuněný kus. Auta často podstoupila ne zrovna profesionální úpravu řídící jednotky a turba. Když budete mít štěstí a narazíte na auto, se kterým se nejezdily závody, získáte raritu a skutečné auto pro znalce, které se nezastaví ani před hodně hlubokým sněhem. A až všechno roztaje, můžete na okreskách nahánět motorkáře a supersporty…Subaru Impreza WRX STI
Pro: trakce, schopnosti, výkony
Proti: vysvětlování, proč jste si nekoupili Evo
Ceny: od 300 000 korun
Impreza je přeci jen rozšířenější než Lancer Evo a k dispozici jsou i slabší verze WRX s nižším výkonem. Nejostřejší WRX STI je však nejatraktivnější a prodává se už od nějakých 300 000 korun, předposlední generace za necelých půl milionu. Nemá smysl rozhodovat, zda je lepší WRX STI nebo Evo, to záleží hodně na preferencích zákazníků. Ceny a dostupnost servisu ale hovoří spíše pro Imprezu. Imprezu můžete pořídit ještě v obyčejných „nesportovních“ verzích, ale nedostanete tak výbušný motor.
Vidíte, že na zimu můžete vyzrát i stylově. A až sleze sníh a objeví se první sluníčko, nemusíte litovat, že jste kupovali tu neohrabanou krabici, která se vám teď nevejde do garáže. Skutečně, SUV s pohonem 4×4 není jediné možné řešení, jak přežít zimu na silnici.
autoweb.cz