Chcete dieselový Bentley Continental? Smůla

Pokud Číňané nezmění preference, v nádržích vozů Bentley nafta hned tak šplouchat nebude.

Šéf automobilky Bentley Franz-Josef Paefgen zcela vyloučil možnost, že by se pod kapotou nových modelů objevil naftový motor. Výrobce zamíří cestou alternativních paliv a zmenšování. Brzy se představí Continental GT s vidlicovým osmiválcem, který bude mít o třicet procent nižší spotřebu než motor W12.

Paefgen, předseda představenstva a generální ředitel Bentley v jedné osobě, už před časem připustil, že britský výrobce s diesely experimentoval. Vznětové motory tehdy udělaly dojem, jenže situace na trhu jejich nasazení nepřeje. „Už brzy dorazí Euro 6 a výrobci dieselů budou muset investovat obrovské peníze,“ říká Brian Gush, šéf motorářů Bentley. „Zákazníci v Japonsku a Spojených státech jsou proti naftovým motorům silně zaujatí a oba tyto trhy hrají v naších plánech klíčovou roli.“Budoucnost může podle Gushe přinést leccos: „Na auta jako jsou ta naše budou mít v budoucnu obrovský vliv požadavky zákazníků v Číně, jenže ti zatím do vznětových motorů zvlášť nadšení nejsou. My, kteří diesely známe, vidíme jejich přednosti, ale ve velké části svéta se jednoduše neprodávají.“

Pokud chcete Bentley s ekologickými ambicemi, dočkáte se počátkem roku 2012. Tehdy začne automobilka prodávat Continental s osmiválcovým motorem. Mnoho o něm prozatím nevíme, ale bude mít čtyři litry objemu a spotřebu o třicet procent nižší než přeplňovaný dvanáctiválec pod kapotou nového Continentalu. Pohon všech kol zůstane standardem, stejně jako schopnost pálit všechny směsi benzínu s ethanolem až do E85.

autoweb.cz

14.9.2010 1:00

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist