Čekají Formuli 1 největší změny v historii?

V Monaku se dnes sejdou týmy k projednání technických návrhů FIA, které by mohly obrátit F1 vzhůru nohama.

Po celkem neúspěšných pokusech v minulém roce o omezení elektroniky a snížení nákladů v F1 zkouší prezident FIA Max Mosley v současnosti podruhé své štěstí. V Monaku se dnes mají sejít všechny týmy k projednání vlastních stanovisek k jeho revolučním návrhům.

Mosley v návrhu FIA teoretizuje o jediném dodavateli pneumatik (dnes jsou dva – Michelin a Bridgestone) a unifikovaných řídicích jednotkách, o kterých se mluvilo již v minulém roce. Hlavní změnou je však návrh na zmenšení motorů z dnešních třílitrových desetiválců na vidlicové osmiválce o objemu 2,4 litru. Motory by navíc měly povinnost vydržet dva závodní víkendy po sobě, zatímco dnes je úspěchem, pokud zároveň vydrží jedinou kvalifikaci a závod. V oblasti elektronických systémů FIA nadále trvá na jejich plošném zrušení.

Mosley k tomu dodává, „Šlo by o největší změnu pravidel v dějinách F1, ale chceme zlepšit závodní podívanou. Středem pozornosti by měli být jezdci, ne technologie. Navíc je třeba snížit náklady velkých i malých týmů.“

Jako první tým se k návrhům pozitivně vyjádřil Williams BMW, který se staví kladně ke zrušení elektroniky a postavení pilota na první místo důležitosti. Je připravený část návrhu přijmout a dokonce navrhnout dodatečné změny.

redakce autoweb.cz

4.5.2004 12:30

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist