autoweb.cz > Nissan > Čeká sportovní Nissany velká budoucnost?
Čeká sportovní Nissany velká budoucnost?
Výkonný ředitel Renaultu a Nissanu Carlos Ghosn v rozhovoru pro magazín Car naznačil, že Infiniti by mohlo postavit vlastní verzi sportovního GT-R. Neopomněl ovšem zdůraznit, že konkrétní plány zatím neexistují. Mezitím se začalo opět mluvit o menším sourozenci Nissanu 370Z. Spekulace Auto Expressu mluví o ryze elektrických i hybridních pohonných ústrojích. Zprávy nejsou tak nepravděpodobné jak zní, Nissan totiž nedávno slíbil představit 52 nových aut do roku 2016 a jen s crossovery při takovém počtu jistě nevystačí.
Co se spekulovaného Infiniti týče, Ghosnova slova jeho příchod nejen nevylučují, ale přímo živí očekávání fanoušků po celém světě. Reportérům časopisu Car řekl, že postavit GT-R od Infiniti by bylo snadné, protože technologie vyvinuté u Nissanu jsou mladší značce plně k dispozici. „Ta myšlenka dává smysl,“ řekl Ghosn. „Techniku máme a máme platformu. GT-R je skvělé auto. Ale chystáme v současnosti podobný projekt? Ne. Nechci vám naznačit, že nic podobného nikdy neuděláme. Jen bych byl nerad, kdybyste si mysleli, že podobné auto dorazí v příštích dvou nebo třech letech.“O malém sportovním kupé se dvěma nebo čtyřmi sedadly představitelé Nissanu nemluví. Jenže projekt levnější alternativy k 370Z běžel až do roku 2008, kdy ho zastavila krize. Auto mělo dostat platformu většího kupé a přeplňovanou šestnáctistovku o výkonu 190 koní z Nissanu Juke. Tyto plány jsou podle Auto Expressu mrtvé, na cestě je totiž nová architektura, kterou by mělo nejmenší auto sdílet s nástupcem 370Z, příštím GT-R i několika modely Infiniti.Mohlo by jít o techniku sdílenou s Mercedesem. Jeho mateřský koncern Daimler se vloni s Nissanem dohodl na spolupráci, majitele budou měnit platformy a později možná také motory. Podvozek podle Auto Expressu pomohou naladit experti od Lotusu, kteří pomohou i s odlehčováním auta. Tuto část zprávy však raději berte s rezervou. O designu malého kupé raději nespekulujme, pravděpodobnost, že bude podobné elektrickému konceptu Esflow, je totiž minimální.
Motor nejmenšího sportovního Nissanu je údajně stále na stole. Esflow naznačil, kam se ubírají myšlenky Japonců. Drahý elektromobil by neměl žádnou šanci ohrozit pozici Mazdy MX-5, nejprodávanějšího kabrioletu na světě, takže se pod kapotou objeví přinejmenším také hybridní ústrojí. Tedy pokud něco jako malý Nissan v dohledné době uvidíme. Počkejme si dva nebo tři roky.
autoweb.cz