autoweb.cz > Volvo > Volvo V70 > Čech najezdil s Volvem milion kilometrů, pořád je v dobré kondici
Čech najezdil s Volvem milion kilometrů, pořád je v dobré kondici
Bezpečnost a kvalita jsou charakteristiky, jež se vžily pro vozy švédské automobilky Volvo. Důkazem, jenž vydá za spoustu slov, je Volvo V70 D5 z roku 2003, jehož majitelem je pan Jaroslav Hlobil.
Ten si vůz pořídil jako ojetý v roce 2008. Tehdy měl na tachometru 157 tisíc kilometrů, nyní již ukazuje milion. Přesně jde o 999 999,9 km, protože na rovný milion nemá počítadlo prostor.
Za těch čtrnáct let tady Jaroslav Hlobil ujel se svým Volvem V70 těžko uvěřitelných 843 tisíc kilometrů. „Dlouhou dobu jsem pracoval pro firmu IKEA a pendloval jsem mezi Prahou, Ostravou, Bratislavou a Budapeští, občas jsem jezdil i do Polska. Najet tak přes šest tisíc kilometrů za měsíc nebyl žádný problém,“ vysvětluje.
Po 19 letech života a milionu kilometrů je vůz nejen stále pojízdný, ale dokonce ve velmi dobré formě. Motor naskočí na první otočení a řízení je pořád přesné. A to všechno proto, že mu jeho majitel věnoval patřičnou péči:
Čtěte také:
Test Volvo V90 T8 Recharge pohledem ženy: Masivní reprezentant bezpečnosti
Udržitelná budoucnost podle Volva není jen elektrifikace. Vyzpovídali jsme ředitele českého zastoupení (rozhovor)
Test Volvo C40 Recharge pohledem ženy: Vegansky elektrický mazlík do města (první jízdní dojmy)
„Jezdil jsem s ním hlavně dlouhé trasy a díky nezávislému topení taky nikdy nestartoval zastudena. Na výměnu oleje jsem jezdil vždy po předepsaných dvaceti tisících kilometrech a pravidelně jsem ho měnil i v převodovce. Taky do nafty jsem přidával aditiva. Ale hlavně jezdil vždycky do autorizovaného servisu, kde se o něj patřičně postarali.“
Nejprve bylo volvo v rukou pražských autorizovaných servisů, posledních pět set tisíc kilometrů je pod dohledem servisních techniků autorizovaného dealerství v Olomouci.
A i díky jejich přístupu v rámci tzv. konceptu Volvo Personal Service (VPS) se může řadit mezi velmi čilé seniory. Dokonce se může pyšnit původním motorem, turbem i výfukem.
„Jen zhruba ve 350 tisících jsem měnil vstřiky – jeden odešel, tak jsem raději vyměnil všechny. Někdy v té době jsem musel vyměnit převodovku, ale od té doby jsem na té nové najel přes 650 tisíc kilometrů a funguje bezvadně,“ říká hrdě Jaroslav Hlobil.
Celkem se dvakrát měnily přední tlumiče a jednou zadní, jednou se nahrazovala poloosa a podtlakový ventil turba, dvakrát se měnilo uložení motoru a tlumičů. To je ale z větších zásahů vše. Další drobné opravy se týkaly prvků, jež se s vysokým nájezdem mění pravidelně.
Originální díly a služby autorizovaného servisu by měly být samozřejmostí pro každou automobilovou značku. Ve Volvu nabízejí ještě něco víc.
Servisní koncept, který staví na jasných a i pro zákazníka dobře čitelných principech, poskytli vozu Jaroslava Hlobila i v autorizovaném servisu značky v Olomouci:
„O moje auto se už roky starají stejní mechanici a dělají to velmi pečlivě. A můj osobní technik má moje auto dokonale přečtené – co řekne, to se stane.“
Koncept osobního přístupu se stal celosvětově standardem všech servisů Volvo v rámci programu Volvo Personal Service (VPS). Mezi hlavní přednosti tohoto pojetí patří rychlejší průběh a výborná organizace práce.
Technici pracují v týmech podobných těm v závodnických pit stopech, díky čemuž může být většina servisních prací hotova do hodiny. Svěřenému vozu se při každé návštěvě servisu věnují ti samí technici znající jeho historii a pracující v týmu pro vyšší efektivitu.
„Navíc ho od zákazníka před servisem vždy sami přebírají, takže se nemůže nic ,ztratit v překladu‘ mezi majitelem, přijímacím technikem a servisním technikem. Osobní servisní technik vždy přesně pozná, co autu je a jaký druh opravy má provést,“ popisuje výhody nového konceptu Miroslav Štýbnar, manažer servisu Volvo v Autokomplexu Matějka.
Osobní technik se tak postará o vše, co se týká svěřeného vozu – od sjednání servisní schůzky přes vlastní servisní práce až po předání vozu majiteli a vysvětlení provedených zákroků.
Rekordman mezi volvy
Že věk je jen číslo, když je správná péče, dokázal již Newyorčan Irv Gordon, který se svým legendárním červeným kupé Volvo P1800 pořízeným v roce 1966 najel rekordních 5 milionů kilometrů. To mu vyneslo nejen zápis do Guinessovy knihy rekordů, ale také obdiv všech nadšených řidičů a fanoušků značky Volvo.
Přestože s ním jezdil za každého počasí, procestoval Spojené státy, Anglii i Austrálii, bylo stále v dobré kondici. Zřejmě proto, jak sám Irv Gordon často v rozhovorech uváděl, že svému vozu věnuje více péče než sám sobě. Přesně dodržoval servisní plán a nepodceňoval předepsanou údržbu.
Irv Gordon zemřel v roce 2018 ve věku 77 let, jeho Volvo P1800 nadále vyvolává obdiv fanoušků motorismu a zejména švédské značky na různých výstavách klasických automobilů.