autoweb.cz > Carlsson CM50 K
Carlsson CM50 K
Celkové množství prodaných Mercedesů M nové generace bude pro výrobce jistě uspokojivé. Náročnější zákazníci, kteří chtějí dostat tuningově vyšlechtěné auto, zamíří k AMG. V posledních letech se však i z AMG stala natolik masová záležitost, že náročnější zákazníci, hledající opravdovou exkluzivitu, skončí u firem, jakými jsou Brabus a Carlsson, vedle kterých je AMG tovární konfekce.Carlsson nabízí vlastní variaci na téma třídy M pod názvem CM50 K, která vychází z verze ML 500, poháněné novým pětilitrovým osmiválcem. Carlsson po vizuální stránce nepostavil přehnaně agresivní auto, ale spíše decentně dotváří sportovní design SUV od Mercedesu. Hlavní úpravy a lákadlo pro zákazníky se týkají motoru. Výchozí osmiválec totiž doplnil o přeplňování kompresorem, vyráběným v licenci firmy Wankel (nemá nic společného s Mazdou). Výhodami jsou vysoká účinnost, odolnost vůči opotřebení, nízká úroveň hluku, okamžitá odezva a nízká hmotnost. Na správnou a bezpečnou funkci kompresoru dohlíží systém C-Tronic Kompressor Safety. Upravený motor dává výkon 430 koní a točivý moment 650 Nm. Tyto hodnoty stačí autu s pohotovostní hmotností 2,1 tuny ke zrychlení z nuly na stovku za 5,8 sekundy a k dosažení nejvyšší rychlosti 265 km/h. Zádi dominuje nerezový výfukový systém zakončený čtyřmi koncovkami. Tlumivky Carlssonu se starají nejen o sportovní sonorní zvuk, ale díky svému naladění také zvyšují výkon a točivý moment. Spodní část zádě nese i difuzor, zatímco, přední spoiler má spíše decentní charakter. Překalibrovaný elektronický systém odpružení C-Tronic Suspension snižuje výšku o 40 mm a výsledkem je sportovnější vzhled a omezení náklonů v zatáčkách. Lepší aerodynamika také umožňuje vyšší maximální rychlost a navíc snižuje spotřebu. Na nekvalitním povrchu systém automaticky volí nastavení pro co nejkomfortnější jízdu. Exkluzivní dvoudílná kola Carlsson v pětipaprskovém provedení mají průměr dvacet palců a obouvají pneumatiky Dunlop SP 9000 o rozměru 295/40.
Jan Cacek