Renault Sport R.S. 01 (2015) je nový okruhový speciál šampionátu World Series s 500 koňmi
autoweb.cz > Caparo > Caparo T1 > Caparo T1 Evolution: tvůrci McLarenu F1 hlásí návrat, Evo bude mít přes 1500 koní na tunu
Caparo T1 Evolution: tvůrci McLarenu F1 hlásí návrat, Evo bude mít přes 1500 koní na tunu
Předpokládáme, že vám závodní monopost s povolením jezdit v běžném provozu nějak zvlášť představovat nemusíme. Caparo T1 byl stroj navržený dvojicí inženýrů zabývajících se svého času vývojem McLarenu F1 a přestože jeho tvůrci – Ben Scott-Geddes a Graham Halstead – měli v plánu vyrábět asi 25 aut ročně, nakonec se jich od roku 2006 prodalo v Británii jen asi šestnáct.
Potud by se mohlo zdát, že příběh Capara končí a že to bude navždy „ten vůz, ve kterém byl při menším požáru zraněn závodník BTCC a motoristický novinář Jason Plato na dráze v Bruntingthorpe“, jenže jak se zdá, tak nekončí.
Na stránce společnosti Caparo Vehicle Technologies se nově objevily informace o připravovaném nástupci nazvaném T1 Evolution, který má výkonové parametry i dynamiku posunout opět o kus dál.
Jen stěží se dá představit, jak asi musel jezdit vůz o hmotnosti jen 470 kg se závodním motorem 3.5 V8 o výkonu 583 koní při 10 500 otáčkách za minutu a teď si představte, že se výkony verze Evo mají podle tvrzení samotného výrobce posunout k hranici 700 bhp, tedy 710 koňských sil.
Podle neověřených zpráv by nová varianta T1 Evolution měla využívat původní, přepracovanou pohonnou jednotku společnosti Menard, která byla schopna vyprodukovat tento výkon již v době uvedení původního Capara na trh, akorát k jejímu nasazení do produkčního modelu tehdy nedošlo.
Caparo ve svém krátkém oficiálním sdělení zmiňuje „přepracovaný podvozek splňující přísnější bezpečnostní pravidla“, „přepracované odpružení reflektující na tužší karoserii a vyšší výkony“, ale také nasazení bezpečnostních prvků jako jsou ABS, trakční kontrola a dokonce stabilizační program.
Cenu vozu s odhadovanými 1510 koňmi na tunu (a tudíž asi i automobilu schopného pokořit pár rekordů) dodavatel komponentů pro indické mini Tata Nano momentálně neuvádí, nicméně nečekejte, že by mohla být nižší než 211 tisíc liber potřebných k nákupu výchozího modelu T1.