Caparo T1 Evolution: tvůrci McLarenu F1 hlásí návrat, Evo bude mít přes 1500 koní na tunu

V souboji o nejrychlejší, především ale nejrychleji akcelerující auto na světě se objeví staronový účastník. Britské Caparo chystá T1 s výkonem přes 700 koní.

Předpokládáme, že vám závodní monopost s povolením jezdit v běžném provozu nějak zvlášť představovat nemusíme. Caparo T1 byl stroj navržený dvojicí inženýrů zabývajících se svého času vývojem McLarenu F1 a přestože jeho tvůrci – Ben Scott-Geddes a Graham Halstead – měli v plánu vyrábět asi 25 aut ročně, nakonec se jich od roku 2006 prodalo v Británii jen asi šestnáct.

Potud by se mohlo zdát, že příběh Capara končí a že to bude navždy „ten vůz, ve kterém byl při menším požáru zraněn závodník BTCC a motoristický novinář Jason Plato na dráze v Bruntingthorpe“, jenže jak se zdá, tak nekončí.

Na stránce společnosti Caparo Vehicle Technologies se nově objevily informace o připravovaném nástupci nazvaném T1 Evolution, který má výkonové parametry i dynamiku posunout opět o kus dál.

Jen stěží se dá představit, jak asi musel jezdit vůz o hmotnosti jen 470 kg se závodním motorem 3.5 V8 o výkonu 583 koní při 10 500 otáčkách za minutu a teď si představte, že se výkony verze Evo mají podle tvrzení samotného výrobce posunout k hranici 700 bhp, tedy 710 koňských sil.

Podle neověřených zpráv by nová varianta T1 Evolution měla využívat původní, přepracovanou pohonnou jednotku společnosti Menard, která byla schopna vyprodukovat tento výkon již v době uvedení původního Capara na trh, akorát k jejímu nasazení do produkčního modelu tehdy nedošlo.

Caparo ve svém krátkém oficiálním sdělení zmiňuje „přepracovaný podvozek splňující přísnější bezpečnostní pravidla“, „přepracované odpružení reflektující na tužší karoserii a vyšší výkony“, ale také nasazení bezpečnostních prvků jako jsou ABS, trakční kontrola a dokonce stabilizační program.

Cenu vozu s odhadovanými 1510 koňmi na tunu (a tudíž asi i automobilu schopného pokořit pár rekordů) dodavatel komponentů pro indické mini Tata Nano momentálně neuvádí, nicméně nečekejte, že by mohla být nižší než 211 tisíc liber potřebných k nákupu výchozího modelu T1.

6.8.2014 4:19| autor: Miro Mihálik

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist