autoweb.cz > Žhavé novinky o autech > Cadillac STS-V
Cadillac STS-V
V posledních letech sledovala nejluxusnější americká značka s nelibostí nástup evropských výkonných sedanů od AMG a divize M na svém domácím trhu a rozhodla se proti nim vystoupit jejich vlastními zbraněmi – velkým výkonem, vytříbeností a výbornými jízdními vlastnostmi.
Výsledkem je série modelů V, která dala v minulém roce vzniknout CTS-V a v tomto roce přichází s větším STS-V, namířeným proti E55 AMG a BMW M5.
Na jejich pětisetkoňové výkony tak úplně nestačí, ale 440 koní je na první pohled na jakýkoli Cadillac až až. Dříve neuskutečnitelná hodnota vychází z toho, že STS-V má jako první auto své značky kompresor Roots, který dává vidlicovému osmiválci o objemu 4,4 litru tolik potřebnou energii a jeho sériový výkon zvyšuje o 115 koní.
Točivý moment 585 Nm je přístupný od nízkých otáček, což je podle vyjádření Cadillacu spolu s mnohem kratší reakcí na plyn v porovnání s klasickým turbem největší výhoda dnes již neobvyklého řešení. Mercedes od kompresorů v současnosti ustupuje a do budoucnosti počítá hlavně s turbodmychadly.
STS-V zrychluje z nuly na 96 km/h za 4,9 sekundy, dosahuje nejvyšší rychlosti 260 km/h a se sériově dodávanou šestistupňovou automatickou převodovkou váží nezanedbatelných 1950 kg.
I přes vyšší hmotnost slibuje Cadillac kvalitní svezení, které má zajistit řada sportovních komponentů na podvozku, velké brzdy s kotouči o průměru 355 mm a velká osmnáctipalcová kola vpředu a devatenáctipalcová vzadu.
Na Nürburgringu dosáhl při testování času 8 min 31 sekund, což je srovnatelné například s CLK55 AMG.
redakce autoweb.cz