autoweb.cz > Žhavé novinky o autech > Cadillac STS
Cadillac STS
V minulosti se Cadillac ve vybraných zemích prodával například u prodejců Opelu, se kterým patří do skupiny General Motors. Jestli o tom nic nevíte, je to jednoduše proto, že tento pokus (a před ním i řada dalších) skončil trpkým nezdarem. Tentokrát zkouší Cadillac štěstí ve spolupráci se soukromou holandskou firmou Kroymans, se kterou chce během pěti let vybudovat na různých místech Evropy patnáct velkých showroomů a několik desítek menších zastoupení. Vedle Cadillacu by se v nich měla zároveň prodávat i Corvetta od příbuzného Chevroletu. V nabídce má být i roadster Cadillac XLR, který s ní sdílí podvozek, a silný sportovní sedan CTS-V s výkonem 400 koní, namířený proti známým rychlíkům od Audi, Mercedesu a BMW.
Nový STS je o jednu velikost větší a má charakteristické geometrické tvary všech novodobých Cadillaců. Je postavený na platformě skupiny GM s pohonem zadních kol, která však v podobě STS nabízí i možnost náhonu na všechna kola. V Americe se začne prodávat ke konci roku se dvěma motory, a to s vidlicovým šestiválcem 3,6 l s výkonem 255 koní nebo velkým vidlicovým osmiválcem 4,6 l s výkonem 320 koní, se kterým by se zrychlení z nuly na sto mělo odehrát kolem 6 s. Oba motory mají proměnné časování a jsou spojené s elektronicky ovládanými pětistupňovými automaty.
V luxusní výbavě hodné své značky nabízí Cadillac bezklíčový přístup se startováním na tlačítko, aktivní tempomat, stavitelnou výšku podvozku, zábavní systém spojený s palubním počítačem, audiosystém s changerem na šest CD/DVD, hlasové ovládání a bluetooth.
Corvetta má podle nás s podporou kvalitní servisní sítě úspěch předplacený, a do menší míry platí to samé i pro čtyřsetkoňový a kompaktnější CTS-V. Jak se ale evropský vkus vyrovná s nezaměnitelně americkými tvary větších modelů je zatím ve hvězdách.
redakce autoweb.cz