autoweb.cz > BMW > BMW M5 > Cadillac CTS-V Sport Wagon
Cadillac CTS-V Sport Wagon
Do teritoria německých superkombíků, mezi které patří Mercedes E63 AMG Kombi, BMW M5 Touring a Audi RS6 Avant, přibude střela z druhé strany Atlantiku. Cadillac CTS-V Sport Wagon má rozhodně potenciál toto německé trio pěkně potrápit.
Všechny výše zmíněné vozy, stejně jako novinka od Cadillacu, disponují schopností převézt co největší množství nákladu za co nejkratší čas. Zasvěcení znají příčinu, kterou není nic jiného než porce výkonu, za kterou by se nemusel stydět ani kdejaký supersport. V případě Cadillacu CTS-V Sport Wagon jde o 564 koní a 747 Nm. Slušné, co říkáte?
Za vše může pod přední kapotou uložený kompresorem přeplňovaný osmiválec s objemem 6,2 l, který posílá výkon na zadní nápravu skrze šestistupňovou manuální či automatickou převodovku s možností řazení pádly pod volantem. Jen tak mimochodem, na stovce je tento rodinný stěhovák od Cadillacu za 4,5 s.
Cadillac CTS-V Sport Wagon jezdí na 19“ kovaných kolech obutých do pneumatik Michelin Pilot Sport PS2 a o patřičné zastavení se starají brzdy Brembo vyrobené částečně z hliníku, čímž snižují neodpruženou hmotnost.
Objem zavazadlového prostoru je důležitý údaj a pohybuje se v závislosti na sklopení zadních sedadel v rozmezí 720 až 1644 litrů. My víme, že Superb Combi má větší kufr. Ale nemá osmiválec s kompresorem a pohon zadních kol.
O oporu těla řidiče se starají kvalitní anatomická kožená sedadla. Samozřejmostí je například kvalitní audio systém Bose 5.1 a řada dalších drobností. Pro řidiče je důležité tlačítko ovládající tuhost magnetických tlumičů a nastavující tak podvozek mezi režimy Sport a Tour. Milovníci táhlých driftů pak jistě ocení standardně dodávaný samosvor na zadní nápravě…
autoweb.cz