autoweb.cz > BMW > BMW M5 > Cadillac chce znepříjemnit život novému BMW M5
Cadillac chce znepříjemnit život novému BMW M5
Dokázat na konzervativním trhu zaujmout a co víc, začlenit se mezi zavedené značky, to chce nutnou dávku sebevědomí. To Cadillacu nechybí, ten se rozhodl znovu proniknout na český trh a ofenzivu zahájil tím, že představil v tuzemských podmínkách nejvýkonnější sedan vlastní produkce, Cadillac CTS-V. A teď je řeč o klasické, sériové verzi, na pořadu dne není žádné přemotorované monstrum.
Nejen sedan, ale také kupé a kombi míří na náš trh, takže jen těžko může namítnout, že jde „jen“ o rychlou a nepraktickou hračku. A že jde o vážně svižnou záležitost. Základem auta je osmiválec 6,2 litru dopovaný kompresorem s výkonem 564 koní a točivým momentem 747 Nm.
Díky tomu sedan zrychlí na stokilometrovou rychlost z nulové pozice za 4,1 sekundy, kupé je dokonce o desetinku svižnější. Maximální rychlost čeká na 306 km/h.Poháněna jsou pouze zadní kola a to ve všech karosářských verzích, o přenos hnací síly se stará buď šestistupňový automat s řazením na volantu a nebo šestirychlostní manuál. Automobil sedí na podvozku s adaptivními tlumiči, takovými, jaké jsou známé například od Ferrari nebo Audi R8, ovšem výkonnějšími a rychleji reagujícími.
Výbava, to je maximum pohodlí a blahobytu, který si můžete v autě dané kategorie představit, nechybí nic, co by mohl majitel takového stroje na svých cestách potřebovat. A ceny na závěr. Sedan CTS-V je v nabídce za stejnou cenu jak pro automat, tak i pro manuál, a stojí 1 949 677 Kč. Kupé s přeplňovaným osmiválcem je oproti sedanu dražší, přijde na 2 038 321 Kč (opět se shodnou cenou za oba typy převodovek) a ani u kombi není odlišnost řazení důvodem k cenovému rozdílu, Cadillac CTS-V Station Wagon přijde na 2 010 576 Kč.