autoweb.cz > Citroën > Citroën C3 > citroën c3 aircross > C3 Aircross: malé SUV má co nabídnout
C3 Aircross: malé SUV má co nabídnout
Rozmach vozů kategorie SUV si žádná automobilka nechce nechat ujít. Nepřekvapí tedy, že se na trhu objevují stále nové modely „es-ú-véček“ od různých značek. Vzpomeňme třeba Peugeot 3008, Škodu Karoq nebo Hyundai Kona.
Nyní se rodina SUV opět rozrůstá, a to o model Citroën C3 Aircross. Ten příští rok doplní větší C5 Aircross, který je nyní v nabídce jen pro asijský trh, kde naopak chybí menší C3 Aircross. Citroën C3 Aircross už vstoupil i na český trh a redakce Autowebu se s ním letmo seznámila krátkou testovací jízdnou.
Nutno říci, že v nás zanechal dobrý dojem. Originální design karoserie tedy není jediné, čím tato novinka upoutá řidičův zájem. Stačí usednout za volant a krátce se projet. Pak totiž oceníte na českých silnicích tolik důležité příjemné odpružení, stejně jako dostatek místa pro posádku.
Díky posuvné zadní lavici lze zvětšit zavazadelník ze 410 na 520 litrů (zadní lavici lze posunout o 15 cm). Sedadla nabízejí dostatek pohodlí jak vpředu, tak vzadu, kde je možné nastavit sklon opěradel. Řidiče bude ale více zajímat řešení palubní desky, kde najdeme výklopný Head Up displej, stejný jako nabízejí vozy Peugeot.
V nabídce pro český trh jsou v současné době čtyři pohonné jednotky: dva benzinové tříválce 1.2 PureTech a dva čtyřválcové turbodiesely 1.6 BlueHDi. V polovině příštího roku se pod kapotou objeví nový turbodiesel o objemu 1,5 litru, který bude vycházet ze současné naftové šestnáctistovky. Důvodem je zavedení nové emisní normy Euro 6.2, která kromě jiného povede i k filtrům pevných částic pro benzinové motory – zatím jen pro ty s přímým vstřikem paliva.
Základní motorizace nabízí výkon 60 kW, silnější benzinový tříválec disponuje výkonem 81 kW. Naftová provedení mají výkon 73 a 88 kW. K dispozici je šestistupňová manuální převodovka nebo klasický šestistupňový automat.
C3 Aircross nemá pohon všech kol. Jeho absenci se snaží suplovat systémem Grip Control (není v základní výbavě), který řidič obsluhuje kruhovým ovladačem na středovém panelu palubní desky. Elektronika pak přizpůsobuje jízdní režim navoleným podmínkám, tedy různým povrchům.
Zatím jsme měli možnost vůz jen krátce protáhnout po suchých okreskách, kde si vedl dobře. Zdatně tlumil nerovnosti a jeho benzinový motor o výkonu 81 kW se v kombinaci s automatickou převodovkou jevil jako dostačující. Automat přitom řadil naprosto precizně a hladce.
Měkčí odpružení jde ruku v ruce s citelnějším náklonem karoserie při rychlém průjezdu zatáčkou. Situace ale není nijak dramatická a spíše jde o náklon u SUV předvídatelný.
Citroën C3 Aircross lze objednat v 85 různých barevných kombinacích. Cena nejlevnějšího provedení Live se základním motorem byla stanovena na 309 900 Kč. Nejlevnější turbodiesel pak přijde na 379 900 Kč. Citroën ale předpokládá větší prodeje střední výbavy Feel, která začíná na ceně 374 900 Kč a nenabízí se v kombinaci se základní motorizací o výkonu 60 kW. Nejlépe vybavené provedení Shine začíná na ceně 424 900 Kč.