autoweb.cz > Bugatti > Bugatti Veyron > Bugatti Veyron kreslí gumové koblížky. Tohle je nejdražší burnout všech dob!
Bugatti Veyron kreslí gumové koblížky. Tohle je nejdražší burnout všech dob!
Pálení gum je pokleslá zábava, ale nebudeme si na nic hrát a rovnou přiznáme, že burnouty máme taky rádi. Je něco podivně uspokojujícího na iritování okolí řvaním motoru a pištěním pálících se gum, zatímco se okolostojící diváci dusí kouřem. Většinou to považujeme za přijatelnou smrt pro pneumatiky na konci jejich životnosti. Co když to ale někdo zažene do extrému a jen pro pobavení pár internetových zvrhlíků zlikviduje sadu nejdražších světu známých silničních pneumatik?
Pneumatiky Michelin Pilot Sport 2s vyvinuté pro Bugatti Veyron jsou samy o sobě unikátem. Jejich vznik byl pro vůz klíčový, pouze s nimi bylo možné bezpečně vůz provozovat na silnici a zároveň dovolit řidiči překročit magickou hranici 400 km/h. Pneumatiky se navíc používají výhradně na Veyronu, Ve výsledku tedy až tolik podivuhodná cena pneumatik přesahující deset tisíc dolarů za kus. Pokud byste byli skromní a spokojili byste se s téměř základní výbavou, tak si za cenu jedné této pneumatiky můžete pořídit čerstvou Fábii s nulou na tachometru.
Pokud ale nevíte, co s penězi a místo toaletního papíru občas použijete stodolarovou bankovku, možná vám také přijde jako dobrý nápad anihilovat jedny takové pneumatiky a během cca patnácti minut tak utratit roční rozpočet menšího Keňského okresu. Ono to totiž nekončí jen u těch pneumatik. Ty byly při tomto „experimentu“ nové ale hlavně třetí na použitých discích. A protože jsou pneumatiky na discích nalepeny, tak se musí disky po třech přezutích vyměnit za nové. Navíc je nutné kola kvůli výměně zaslat do centra Bugatti, jelikož jde ale o vůz upravený spolčeností Mansory, odmítá americké zastoupení automobilky výměnu provést. Kola tak musí putovat k Mansory do Německa, odkud je úpravce pošle přímo automobilce a následně je nutné poslat všechno nazpět. Celkově tak tohle koblížkování přišlo na nějakých 150 tisíc dolarů.
Přestaňme ale moralizovat, jakkoliv se nám buranské a zbytečné vyhazování zbohatlických peněz za primitivních pokřiků „wow“, „yeah“ a „bro“ příčí. Video začíná docela dlouhou přípravou, během které se například dozvíte, že matice kol musí být utaženy přesně na 38Nm, jinak mají při rychlostech překračujících 300km/h tendenci doslova vystřelovat z vozu. Pak dojde k samotnému nanášení gumy na asfaltový podklad, které končí potupným rozsvícením ikonky motoru. Po návratu do garáže a diagnostice je odhaleno, že se autu ve výsledku moc nestalo – pouze se v ohromném množství dýmu ze spálených pneumatik jeho šestnáctiválec doslova zadusil. Pneumatiky si i při přezkoumání po dvaceti minutách držely teplotu nad 65°C. Jak zadní, tak přední byly ohoblované až na plátno, místy vyškubané kusy gumy a dovnitř zapečené kamínky.