autoweb.cz > Mini > Budoucnost podle Mini
Budoucnost podle Mini
BMW nás možná překvapí dynamicky střiženým Mini Countryman ve stylu kupé. Návrh v současnosti leží v Mnichově na stole a čeká na rozhodnutí vedení. Produkční verze se nedočkáme před rokem 2013, model zatím nemá ani přesný formát. Spolu s ním zvažují u Mini vývoj několika dalších variant.
Nové nadšení probudil v šéfech obou automobilek úspěch kupé-SUV BMW X6. Ukázal, že zákazníci jsou ochotni pro trochu stylu navíc obětovat překvapivě mnoho. Méně praktický Countryman by navíc mohl konkurovat chystanému Land Roveru Evoque. Nabídl by podobnou image v menším a daleko levnějším balení.V Mnichově prozatím nerozhodli, jak přesně auto postaví. Jsou dvě možnosti. Mini může udělat poměrně konvenční třídveřový hatchback s klesající střechou a nízkým zadním sklem. Taková verze by se výborně hodila pro použití ve WRC, kam Britové míří. Výhodou klasického uspořádání je vysoká pevnost v krutu, jenže nízký strop by výrazně utlačoval cestující vzadu.
Ve hře je proto ještě jedna možnost: koncipovat auto podobně jako kombi Clubman. Ten dostane v příští generaci dvojité dveře na obě strany karoserie, což je výborná zpráva i pro účetní oddělení. Konstruktéři by Countrymanu by mohli využít některé už hotové výpočty svých kolegů. V podstatě pětidveřová karoserie by dovolila zachovat vyšší střechu, a tedy rozumný prostor pro zadní cestující. Zastánci nových variant Caymanu slibují, že pro nohy bude vzadu místa dost v každém případě.Z dalších navrhovaných aut stojí za zmínku dvě. Prvním z nich je nové nejmenší Mini, které prověří reakce veřejnosti na jaře příštího roku jako koncept, pracovně nazývaný Minissimo. Auto by mělo stát na platformě současného Mini. Její vývoj je dávno zaplacený a nový model by se tak mohl prodávat za méně než tři sta tisíc.Druhý vůz pochází z vyšších sfér. Podle BMW jsou někteří zákazníci ochotni připlatit nemalé částky za luxusní výbavu. Hloubku jejich peněženek možná brzy prověří vozy dávno zaniklé značky Riley, jejíž domov je dnes rovněž v Mnichově. Němci mají v tomto směru jen mlhavé plány – mluví se o malém luxusním sedanu, ale vozy Riley by také mohly být jen lépe vybavenými hatchbacky Mini.
Navzdory celé řadě zajímavých návrhů se nyní tým zodpovědný za Mini soustředí především na vývoj třetí generace klíčového modelu, jímž je původní třídveřový hatchback. Jeho design se musí po dvou inkarnacích posunout dál, potřebuje si však zachovat svůj typický šarm. Poprvé v historii také Mini čeká skutečná konkurence – Citroën DS3 i Audi A1 jsou dobře nachystané.
autoweb.cz