autoweb.cz > Volkswagen > Budou muset Volkswageny 2.0 TDI do servisu?
Budou muset Volkswageny 2.0 TDI do servisu?
AKTUALIZOVÁNO 7. 10. 2011: Volkswagen oficiálně ohlásil svolávací akci na 168 275 vozů Golf TDI, Jetta TDI a Audi A3 TDI. Skutečně se jedná o vadné vstřikovače, které mohou podle NHTSA vést až k požáru motoru. Volkswagen pochopitelně zdarma vymění díl za nový a odolnější a doplní ho jakýmsi „tlumičem“ vibrací.
Automobilky se snaží v Severní Americe prosadit s dieselovým pohonem a Volkswagen patří mezi průkopníky. Prodává tu například populární model VW Jetta s motorem 2.0 TDI. Američanům se sice „zátah od spoda“ líbí a rovněž jsou spokojeni se spotřebou „sto šedesát do kopce za pět litrů“. Už se jim ale moc nelíbí spolehlivost, protože první kusy začínají trpět na problémy se vstřikovači.
Rostoucím počtem poruch se už prý zabývá i úřad NHTSA, který má na starosti bezpečnost dopravy na silnicích. Podle dostupných infromací, které zatím přinesli jen členové fora tdiclub.com (americký Volkswagen o situaci zatím mlčí), se problémy týkají všech aut s motory 2.0 TDI vyrobených v prosinci 2008, v lednu a únoru 2009, dubnu 2010 a v říjnu až prosinci 2010.
Zatím se čeká na rozhodnutí úřadu NHTSA a také na to, jak se k celé záležitosti postaví Volkswagen. Vyšetřování totiž musí ukázat, že je na vině technická závada nebo únava materiálu. Pokud by v tom hrála roli i kvalita paliva či špatné zacházení majitelů, všechno může být jinak.
autoweb.cz