autoweb.cz > Peugeot > peugeot 408 > Budou Češi s novým Peugeotem 408 spokojeni? Rozhodne cena.
Budou Češi s novým Peugeotem 408 spokojeni? Rozhodne cena.
Peugeot 408 vyniká svou siluetou fastbacku. Linie jsou ostré, mřížka chladiče, která přebírá barvu karoserie a splývá s přední částí vozu, je přerušena novým znakem Peugeot v podobě lví hlavy. Překvapivý je obrácený tvar zadního nárazníku, který dodává profilu zajímavou dynamiku.
Vozidlo je 469 cm dlouhé, 148 cm vysoké a jeho rozvor dosahuje 279 cm. Interiér tak nabízí štědrý prostor ve druhé řadě, místo pro kolena činí 188 mm. Velkorysý je také zavazadlový prostor s objemem 536 litrů, po sklopení opěradel zadních sedadel tento objem vzroste až na 1611 litrů. Výsledná silueta vozu je štíhlá a elegantní, což přispívá k aerodynamické účinnosti.
Nový Peugeot 408 nabízí dva plug-in hybridní motory:
• PLUG-IN HYBRID 225 e-EAT8: pohon 2 kol / kombinace motoru PureTech o výkonu 180 k (132 kW) a elektromotoru o výkonu 81 kW ve spojení s osmistupňovou automatickou převodovkou e-EAT8
• PLUG-IN HYBRID 180 e-EAT8 / pohon 2 kol / kombinace motoru PureTech o výkonu 150 k (110 kW) a elektromotoru o výkonu 81 kW ve spojení s osmistupňovou automatickou převodovkou e-EAT8
Lithium-iontová baterie obou plug-in hybridů má kapacitu 12,4 kWh a výkon 102 kW. K dispozici jsou dva typy palubních jednofázových nabíječek: standardní o výkonu 3,7 kW a příplatková o výkonu 7,4 kW.
K dispozici je také spalovací motor, a to benzínový tříválec PureTech 1.2 o výkonu 130 k, který splňuje nejnovější emisní předpisy Euro 6.4. Je kombinován s osmistupňovou automatickou převodovkou EAT8 a systémem Start & Stop.
Všechny pohony nového Peugeotu 408 jsou spojeny s osmistupňovou automatickou převodovkou. Dieselový motor není v modelové řadě 408 nabízen, nicméně v budoucnu bude paleta pohonů rozšířena o 100% elektrickou verzi.
Jste ideálním zákazníkem?
Předpokládá se, že mezi zákazníky nového Peugeotu 408 budou převažovat páry – většinou aktivní, bezdětné nebo s dětmi. U těchto klientů se očekává, že budou vůz využívat k osobním i pracovním účelům. Vybírají-li vůz, zohledňují nepřeberné množství potřeb a preferencí, které se někdy vzájemně doplňují. Někteří se chtějí posunout v rámci segmentu C výš a koupit si prostornější vůz. Jiní chtějí originálnější a inovativnější siluetu, než nabízí kompaktní SUV, které považují za příliš běžné nebo příliš rodinné. A někteří prostě jen preferují vzhled velkého vozu. Všichni však hledají kvalitní čas strávený jízdou, ať už při každodenním používání vozu, nebo pro dlouhé a pohodlné cesty ve více lidech.
Nová 408 se prodává ve 3 výbavových stupních. Nejlevnější z nich začíná na 830 000 Kč. Co vy na to?