autoweb.cz > Škoda > Bude Škodě Rapid stačit tříválec 1.2 HTP?
Bude Škodě Rapid stačit tříválec 1.2 HTP?
Ačkoli jsou automobilky Škoda a Seat ještě opatrné při rozesílání tiskových zpráv a nechtějí moc o základní motorizaci mluvit, už víme, že se pod kapotou jak Škody Rapid, tak i Seatu Toledo objeví modernizovaný tříválec 1.2 HTP s atmosférickým sáním. Je jasné, že se jedná o motor, který dostanou všechny verze označované jako „cena od…“
DOPORUČUJEME: Pomalí řidiči jsou nebezpeční, ukázal průzkumBohužel ještě nevíme, kolik bude Rapid a Toledo stát (spekuluje se o částce pod 300 000 korun). Ale nejdůležitější otázkou bude, zda si malý motor s poměrně velkým autem (na délku měří Rapid a Toledo přes 4,4 metru) poradí. Abychom to ale pochopili, je potřeba se podívat do historie a také do tabulek s technickými údaji.
Škoda Rapid fotogalerie – vše co potřebujete vidět
První generace Octavie měla také motor o výkonu 75 koní, jednalo se o šestnáctistovku. Hmotnost auta byla 1160 kg. Druhá generace stejného výkonu dosahovala se čtrnáctistovkou při hmotnosti 1175 kg. Rapid sice nemá Octavii jako takovou nahrazovat, ale když se podíváme na model Tour, místo kterého se Rapid objeví, můžeme to brát jako „výměnu generací“.Podle posledních informací se má hmotnost Rapidu s motorem 1.2 HTP vejít do 1140 kg v základní výbavě, což by bylo dokonce ještě méně než v případě Octavie první generace. Otázkou pak samozřejmě zůstává, jaká bude hmotnost skutečná.
Ještě k tříválci. Má čtyřventilovou techniku, výkonu 75 koní dosahuje v 5400 ot./min. a točivý moment má hodnotu 112 Nm v 3750. Sprintovat se mu tedy skutečně moc chtít nebude, stovku má zvládnout za 14 sekund a maximální rychlost jen těžko přeleze 180 km/h.
Teď se zbývá zeptat vás, čtenářů. Bude tříválec Škodě Rapid stačit? Sdělte nám svůj názor v komentářích pod tímto článkem!