Brutální nový motor a domácí benzinky. Bugatti odkrývá riskantní spalovací plán

Pakliže jste automobilka s niche klientelou, která si může dolarovými bankovkami denně připalovat doutníky, můžete vymýšlet ledasco. Důkazem je automobilka Bugatti Rimac, jež se v dohledné době rozhodně nevzdá spalovacích motorů. Naopak chystá extrémně výkonnou novinku a navíc zvažuje i benzinky přímo pro domácnosti.
bugatti-bolide-1100x618.jpg Zdroj: Bugatti

Bugatti se dlouhodobě specializuje na jedinečné hypersporťáky, které mají extrémně omezené množství zájemců. Proto taky jeho modely vyjíždí z výrobních linek ve velmi malém množství několika stovek kusů. A protože majitelé vozidel Bugatti mají obvykle miliony na rozdávání, společnost jim hodlá v následujících letech nabídnout i dost specifický luxus. Zvažuje totiž domácí čerpací stanice.

Spása díky syntetice?

Automobilka rozhodně nechce v následujících letech transformovat výrobu směrem k elektrickým motorům, právě naopak. Spalování je pro ni i nadále prioritou. Velký potenciál však vidí v e-palivech, která by byla de facto fíglem pro zachování dosavadních motorů a zároveň vyhovění snahám o snižování emisní stopy. Bugatti Rimac je ostatně spoluvlastněná firmou Porsche, jež – shodou náhod – od prosince 2022 vyrábí e-paliva ve své pilotní chilské fabrice.

Porsche není jedinou společností, jež věří v syntetická paliva jako alternativu „elektrické mánie“. E-paliva vznikají chemickou reakcí vodíku a oxidu uhličitého a pakliže je k jejich vzniku použita například větrná energie, výsledkem je pohodlná a C02 prakticky neutrální jízda. Porsche doufá, že v kolem roku 2027 výroba dosáhne roční produkce přes půl miliardy litrů, což je dobrý signál především pro budoucnost po roce 2035, kdy bude zakázaný prodej nových vozů se spalovacími motory. Znovu je navíc důležitá informace, že Bugatti nevyrábí svých hypersportů tisíce, takže by majitelům množství syntetiky mohlo v budoucnu stačit.

Nový hypercar na cestě

Že se Bugatti nepřizpůsobí legislativě Evropské unie a razí svou cestu, potvrzují i letošní plány na představení nového sporťáku. Premiéra se odehraje již 20. června a podle ředitele společnosti Mate Rimaca půjde o kompletně nový model. A když píšeme kompletně nový, myslíme tím bez jediné převzaté součástky. Rimac doslova prohlásil, že si novinka nebude brát nic z modelů Nevera nebo Chiron. Vůz dle jeho slov nabídne evoluci v designu exteriéru a ukáže také „několik bláznivých věcí“ pod kapotou. Ty budou mít logicky dopad především na extrémní výkon.

Ještě aby ne, když se ví, že se dovnitř vozidla schová nový motor V-16. Ten si můžete prohlédnout na přiložené fotografii. Rimac tvrdí, že se jedná o vlajkovou loď, která je spojena s následujícími roky značky a očekává se, že životnost přesáhne rok 2035. Tedy výše zmíněný zákaz spalovacích motorů v rámci Evropské unie, který má už nyní výjimku pro syntetická paliva. Zdá se tedy, že automobilka vidí za roh a investice do syntetiky hodlá v budoucnu přetavit v triumf v rámci svého uzavřeného segmentu.

Nevera se neprodává

Firma ani nemá moc na výběr. Mate Rimac sám potvrdil, že elektrický Rimac Nevera má daleko k vyprodanosti, protože jeho klienti uznávají výhradně spalovací pohon. A jelikož i Aston Martin oznámil nové nové V-12 twin-turbo s výkonem 824 koní, rozhodně se nezdá, že by se sportovní značky hodlaly vzdát „starých pořádků“ bez boje. Spíš než v elektrické revoluci zkrátka vidí cestu v syntetické evoluci.

4.7.2024 7:05| autor: Petr Semecký | zdroj: https://www.motor1.com/photos/628317/copertine-varie/, Motor 1

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist