Brouk + Boxster = VW Bugster

O tom, že Porsche vzniklo z VW Brouka ví každý motoristický nadšenec. Tohle berte jako návrat ke kořenům. Nebo jako naprostou šílenost, jak chcete.

Svařit dohromady podvozek a karoserii dvou různých aut není nic nového a stalo se to už mockrát – a často s děsivým výsledkem. V době samonosných karoserií je to samozřejmě výrazně složitější, ale třeba právě Volkswagen Brouk k tomu přímo vybízí – když odšroubujete karoserii, stačí nějakou tyčkou podepřít hřídel volantu a můžete jezdit na „placce“. Proto se také začaly vyrábět desítky různých plastových karoserií, od plážových bugin až po různé pseudosporťáky a repliky.

Tohle je ale opačný případ, z Brouka pochází karoserie (a nutno podotknout že jde o jeden z nejposlednějších modelů, tzv. 1303 z roku 1973) a podvozek je z Porsche Boxster ročníku 2000. Za tuhle kreaci může Rakušan Siegfried Rudolf, majitel firmy CarMaxx, která se zabývá renovací a úpravami vozů Volkswagen a Porsche. Prý si jednou všiml, že manželčin Boxster má skoro stejný rozvor jako vedle stojící Brouk.Pak už stačilo několik maličkostí, jako například hodiny a hodiny práce s  kotoučovou pilou, svářečkou a metrem a pochopitelně spousta zkušeností. Výsledkem je Bugster, auto, které na první pohled vypadá skoro jako každý druhý zrenovovaný a mírně roztažený brouk. Ani osmnáctipalcová kola nejsou u některých vytuněných kousků vzácností, ale mnohé napoví velké otvory sání vyříznuté do boků za dveřmi. Tenhle Volkswagen Bugster má plochý šestiválcový motor uprostřed a výkon 270 koní. Neradi bychom se mýlili, ale možná to bude Brouk s nejlepšími jízdními vlastnostmi široko daleko…

autoweb.cz

6.4.2011 6:00

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist