Neřízený Pontiac Firebird: sraz andělů strážných v Kaliningradě měl co dělat
autoweb.cz > Nissan > Nissan Qashqai > BRDM-2: obrněné průzkumné vozidlo ze 60. let jako taxi? V Petrohradě jedno jezdí i plave
BRDM-2: obrněné průzkumné vozidlo ze 60. let jako taxi? V Petrohradě jedno jezdí i plave
Psali jsme to již několikrát a opět to můžeme pouze zopakovat – v Rusku je asi opravdu možné úplně všechno. Třeba zapojit do flotily taxíků odepsaný armádní vůz BRDM-2 zařazený do výzbroje ruské armády na počátku 60. let a licenčně vyráběný také v Československu, které se s ním seznámilo při operaci Dunaj v rámci invaze vojsk Varšavské smlouvy v roce 1968.
Jaký je rok výroby tohoto konkrétního kousku, asi není moc důležité, zajímat by vás mohlo spíše to, že 5750 mm dlouhý, 2350 mm široký a 2395 mm vysoký „automobil“ váží až 7,9 tony. Za to může zčásti vidlicový benzínový osmiválec o objemu 5,5 litru s výkonem 140 koní a maximálním točivým momentem 360 newtonmetrů, nicméně tím hlavním důvodem je pochopitelně pancéřování.
Karoserie byla vyrobena z válcované oceli o tloušťce 3 až 14 mm, nicméně ani tato konstrukce nebránila tomu, aby BRDM-2 (v překladu Obrněný průzkumný a hlídkový vůz) nemohlo fungovat jako obojživelník.
Přestože provozovatelům poslouží jejich neobvyklá dročka hlavně jako pojízdná reklama, v žádném případě ji neberte jako vtip. BRDM dostalo od příslušných petrohradských úřadů oficiální bumážku a může být provozováno jako městské taxi s možností zkrátit si cestu přes nezpevněné silnice či skrze Něvu.
Pokud vás zajímá, proč je auto růžové, odpověď je poměrně prostá. Majitelé tvrdí, že nechtěli děsit civilisty ve městě. A kolik za jízdu s „nejbezpečnějším taxíkem“ zaplatíte? Jedna cesta vyjde na 5000 rublů, což v přepočtu vychází na něco málo přes 2000 Kč. To jistě není málo, každopádně pokud si uvědomíte, že spotřeba BRDM-2 činí 40 až 60 litrů na 100 km a při extrémní zátěži v terénu klidně 80, tak to vlastně není ani tak moc.
zdroj: rt.com