autoweb.cz > Volkswagen > Bratříček Škody Kodiaq unikl na prvních fotkách. Volkswagen chystá odhalení
Bratříček Škody Kodiaq unikl na prvních fotkách. Volkswagen chystá odhalení
Označení Tayron zatím evropským motoristům není vyloženě známé. Dosud šlo totiž o označení používané pouze na čínském trhu. Design vozu však obratem prozrazuje, odkud vítr vane, a příbuznost s třetí generací Tiguanu Tayron – respektive Tayron L, jak se model také označuje – rozhodně nezapře. Je totiž jeho velkým bratříčkem.
Sedmimístná i sportovnější varianta
Oba modely sdílejí moderní a jednoduchý design. Typická je pro ně velmi široká přední maska a nepřehlédnutelný zadní světelný pruh. Na základě patentových obrázků se očekává, že Tayron nabídne i sportovnější verzi R-Line, jež přidá agresivnější přední nárazník a větší boční otvory pro přívod vzduchu. Aby Tayron nabídl sedmimístnou konfiguraci, musí být samozřejmě delší než Tiguan. Obecně se spekuluje o délce přes 4,7 metru s rozvorem okolo 2,8 metru. Abyste měli porovnání, třetí generace Tiguanu měří 4 539 mm a má rozvor 2 676 mm.
Předpokládá se, že oficiální oznámení tohohle příbuzného Škody Kodiaq je doslova za rohem. Na veřejnost už se totiž dostaly obrázky z čínského Ministerstva průmyslu a informačních technologií (MIIT), které vozidlo atypicky neskrývají za žádné maskování. Dřívější špionážních fotografie zase naznačily, že pro snadnější přístup do druhé a třetí řady sedadel došlo k prodloužení zadních dveří.
Interiér je zahalen tajemstvím
Interiér Tayronu naopak zůstává zahalen oparem tajemstvím. Obecně se nicméně usuzuje, že nepůjde o nic výrazně vzdáleného od Tiguanu. Ten nabízí 10,25palcový digitální přístrojový panel a 12,9palcový centrální dotykový displej v základní výbavě. Za příplatek mají řidiči možnost dokoupení většího 15palcového displeje.
Tayron je každopádně postavený na stejné platformě MQB Evo jako Tiguan a Škoda Kodiaq. To znamená, že budoucí majitelé budou mít na výběr mezi dieselovými, mild-hybridními benzínovými a čistě benzínovými motory, a také plug-in hybridní pohonnou jednotkou, Právě ta ve Škodě Kodiaq iV nabízí na čistě elektrický pohon dojezd až 75 km.
Ceny za Volkswagen Tayron by se měly pohybovat okolo 1,1 milionu korun. Základní cena Tiguanu je přitom v současnosti 875 000 korun a Škoda Kodiaq začíná na 980 000 korunách.