BMW začne dodávat osmiválce pro vrcholné modely Jaguaru a Range Roveru

Mnichovská automobilky potřebuje snížit náklady na vývoj nové verze V8, uskupení JLR se osmiválce naopak vyrábět už nevyplácí - to je ideální prostor na dohodu.

Společnost JLR investovala nepochybně spoustu prostředků do vývoje nové generace vlastních čtyřválcových modulárních motoru Ingenium spalujících benzín i naftu. Nakolik tyto náklady firmu finančně vyčerpaly, můžeme jen hádat, zdá se ale, že Jaguar Land Rover teď potřebuje také nové špičkové pohonné jednotky pro své největší modely, které by nahradily dosud nabízené pětilitrové osmiválce.

Je docela možné, že by Britové tento úkol zvládli technicky i finančně, v zákulisí se nicméně začíná mluvit o zajímavé dohodě. Informátoři britských médií blízcí JLR tvrdí, že se firma obrátila na bavorskou automobilku BMW se žádostí o dodávky motorů V8.

Mnichov má momentálně k dispozici dvakrát přeplňovaný vidlicový osmiválec o objemu 4,4 litru, který se v různých výkonových variantách (450 až 600 koní) montuje do největších crossoverů řady X a též pod kapoty pětky, šestky a sedmičky. Je nicméně dost možné, že Britové o tento konkrétní agregát zájem nemají, ale naopak čekají na menší downsizingový čtyřlitrový osmiválec s vyšším výkonem i točivým momentem, který BMW údajně v současnosti vyvíjí.  Pro německou značku to bude pochopitelně také finanční úleva, jelikož zpřísňující se emisní limity přesouvají těžiště i v rámci nejluxusnějších modelů na čtyř a šestiválcové motory a vyvíjet V8 se již tolik nevyplácí.

26.7.2016 11:40| autor: Miro Mihálik

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist