BMW Z4 už nemá atmosférický motor

Genocida u BMW pokračuje, atmosférické řadové šestiválce jsou systematicky likvidovány a nahrazovány novou, zdravější a čistší rasou.

O tom, že se pod kapotu některých vozů BMW dostane přeplňovaný čtyřválec na úkor atmosférického šestiválce, jsme už psali. Ale že vytlačí šestiválce úplně, to je docela překvapení. Vynechme teď SUV BMW X1, které je tak trochu mimo chápání řidičsky atraktivního BMW. Zaměřme se teď na roadster BMW Z4, který se přeci jen pojetí skutečného auta pro řidiče přibližuje více.

Doposud byl v BMW Z4 k dispozici řadový šestiválec o objemu 2,5 a 3,0 litru ve verzích sDrive23i a sDrive30i. Automobilka ale poslala tyto motory k vodě. Nahradil je přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec, který je nyní k dispozici ve verzi BMW Z4 sDrive20i a sDrive28i.Pamatujeme si moc dobře na svezení se základním šestiválcem v BMW Z4 sDrive23i, který nás svou jednoduchostí a přímočarostí velmi bavil. Naproti tomu nás nový foukaný čtyřválec pod kapotou BMW X1 velmi zklamal. Neměl charakter, postrádal tradičně přesnou a rychlou reakci na plyn a žral snad dokonce víc než motor, který nahradil (ačkoli právě spotřeba a emise mají být důvodem, proč čtyřválec přišel).BMW Z4 sDrive20i je nový základní model a dvoulitrový čtyřválec s přeplňováním nabízí výkon 184 koní v 5000 ot./min. a točivý moment 270 Nm mezi 1250 a 4500 ot./min. BMW slibuje stovku za 6,9 sekundy (s manuálem) a maximální rychlost 235 km/h. Verze s osmistupňovým automatem je trošku pomalejší, ale spotřebu mají obě varianty stejnou – 6,8 litru na 100 km.

BMW Z4 velká fotogalerie

BMW Z4 fotogalerie

Druhou verzí je model BMW Z4 sDrive28i se stejným motorem, ale o výkonu 245 koní v 5000 – 6500 ot./min. a točivém momentu 350 Nm mezi 1250 a 4800 ot./min. Stovku má auto zvládnout za 5,7 sekundy a pojede nejvyšší rychlostí 250 km/h. Kombinovaná spotřeba se drží na 6,8 litru na 100 km a také si můžete vybrat, zda chcete manuál nebo osmirychlostní automat.

autoweb.cz

4.8.2011 9:00

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist