autoweb.cz > BMW > BMW X6 ActiveHybrid končí – moc žere
BMW X6 ActiveHybrid končí – moc žere
Lidé jsou nepoučitelní. Můžete jim říci, že se na rozpálená kamna nesahá a stejně se spálí. Můžete jim tvrdit, že dotýkati se drátů i na zem spadlých je rovněž životu nebezpečné. A také jim můžete stále dokola tvrdit, že nemají věřit normovaným cyklům spotřeby paliva, protože auto ve skutečnosti jezdí (a žere) úplně jinak.
Jak jsme psali v článku Hybridy: dvakrát měř, ale nevěř tomu, prakticky všechna auta (i ta nehybridní) jsou dnes primárně vyvíjena za tím cílem, aby na měřící stolici ukázala co nejnižší čísla spotřeby. Řídící jednotky aut dokonce i poznají, že jsou napojeny na měřící cyklus a upraví mapování plynu tak, aby i s dvakrát přeplňovaným osmiválcem jezdila za necelých deset litrů – jako je tomu v případě nového BMW M5. Říká se, že od automobilek je tento přístup jasný – ukázat „finger“ Evropské unii a dál vyrábět šíleně výkonná auta. Na zákazníky to ale asi nezafungovalo…Nyní dolehla krutá realita na majitele brutálního hybridu BMW X6 ActiveHybrid. Auto jako takové se asi s kritikou moc nesetkává, protože je to nejvýkonnější hybrid na světě (nebo aspoň svého času s výkonem 485 koní a točivým momentem 780 Nm byl). Problém je ale se spotřebou.
BMW X6 velká fotogalerie
Jak jsme se mohli přesvědčit při našem redakčním testu, rychlost tohoto SUV je skutečně překvapivá – a to nejen v přímce, ale i v zatáčkách. Ale dostala nás spotřeba paliva. I při snaze o normální jízdu s občasným využitím potenciálu pohonné jednotky jsme jeli za 15 litrů. BMW přitom uvádí, že má hybridní X6 jezdit za 9,9 litru na 100 km v kombinovaném režimu.
A stejný problém asi potkal většinu majitelů, kteří kritizují právě reálnou spotřebu paliva a rovněž enormní hmotnost auta. To je s hmotností přes 2500 kg o asi 200 kg těžší než obyčejná nehybridní X6. Z toho důvodu nedokáže v reálném provozu získat velkou výhodu a „žere“ prakticky stejně jako osmiválec v X6 xDrive50i.Zákazníci hledající nižší spotřebu sahají po dieselové X6 xDrive35d a dokonce i po šestiválcovém benzínovém modelu, který dokáže jezdit za nějakých 12 litrů. Nyní také přibude novinka v podobě superrychlého dieselu o výkonu přes 350 koní, ten rovněž nabídne rozumnější spotřebu i při zachování solidní dynamiky.
Hybridní BMW X6 tak prožilo poměrně krátký život. Nyní odchází na propadliště dějin, kde bude s hanbou zapomenuto. Ukazuje se totiž, že zákazníci si hybridní auta spojují převážně s vidinou nižší spotřeby a ne s epickými výkony, což byl právě případ BMW X6. Tak snad příště…
autoweb.cz