autoweb.cz > BMW > BMW X5 > BMW X5 M a X6 M (2015): nová generace představena, posiluje na 575 koní
BMW X5 M a X6 M (2015): nová generace představena, posiluje na 575 koní
Už v listopadu předstoupí před návštěvníky Los Angeles Auto Show dvojice nových německých crossoverů aspirujících na titul sportovní. Aby také ne, když X5 M i jeho více do „kupé“ střižený sourozenec X6 M posílí z původních 555 koní výběhové generace na 575 koňských sil při 6000 až 6500 ot./min. a dvakrát přeplňovaný vidlicový osmiválec o objemu 4,4 litru zvýší také svůj maximální točivý moment ze 680 na 750 Nm v rozmezí od 2200 do 5000 otáček.
Pochopitelně by majitelé neměli zapomínat hlavně na to, že i bez euro-balastu tyto vozy váží 2275 kg (X5 M), respektive 2265 kg (X6 M), nicméně navzdory těmto číslům „udělají“ sto kilometrů v hodině ve spojení s osmistupňovou automatickou převodovkou za pouhých 4,2 sekundy. Nejvyšší rychlost je ve standardu omezena na obligátních 250 km/h, ale s paketem M Driver’s vám ji BMW odblokuje a budete si moci zkusit, jaké to je koukat z prvního patra na silnicí ubíhající pod koly rychlostí 280 km/h.
Docela vtipně vypadají také obě hodnoty průměrné spotřeby, které podle normovaného testu vycházejí na pouhých 11,1 litru na 100 km, kolik to ale bude ve skutečnosti, budeme moci zjistit až po prvním svezení. Kdy by se tak mohlo stát, ještě přesně nevíme, ale auta by se měla v prodeji objevit někdy v dubnu příštího roku.
Co ještě stojí za zmínku? Třeba tužší podvozek snížený o 10 mm, brzdy s 6pístkovým třměny vpředu a 1pístkovými brzdiči na zadní nápravě, které se zakusují do kotoučů s plochou o 50 procent větší než u předchůdce. Pak je zde systém pohonu všech kol využívající k variabilnímu přenosu výkonu mezi nápravami vícelamelovou spojku, která podle tvrzení BMW umožňuje po deaktivaci stabilizačního programu jezdit kontrolovaným driftem.