BMW X4 (2014): oficiálně odhaleno den po Ženevě, na výstavišti jej nehledejte

(+ videa) Novinářské dny ženevského autosalonu jsou u konce, což si v BMW vyložili jako ideální chvíli pro odhalení nového crossoveru X4.

Vážně netušíme, proč do Ženevy mnichovští nepřivezli produkční verzi svého nového crossoveru, ale představili jej hned po skončení „novinářských dní“. Nás napadá snad jen fakt, že by nejnovější model postával vedle řady 2 Active Tourer, vůbec první předokolky od BMW, což se vzhledem k historii značky úplně nehodí. Nebo může být skutečnost mnohem pragmatičtější, totiž že by v takovém případě automobilka přivezla hned dvě světové novinky, takže si jednu zkrátka schovala až na autosalon v New Yorku.


V každém případě nejnovější model netvoří ani tak mezistupeň mezi (nedávno faceliftovanou) X3 a novou X5, ale sudou číslovkou fakticky doplňuje crossover X6. Z boku je jasně patrná svažující se střecha hned za předními sedadly, čemuž u BMW přezdívají Sports Activity Coupe. Na délku měří X4 přesně 4680 milimetrů, takže o 14 mm překonává X3, ale zároveň je se svými 1624 mm nižší o výrazných 37 milimetrů. Toho automobilka dosáhla zejména snížením světlé výšky o 36 mm.

Protože je design ryze subjektivní, necháme jeho posouzení na vás, zmíníme jen příplatkové LED světlomety a mlhovky a přesuneme se do interiéru. Ten vyznává klasickou architekturu a jako takový nejspíš nepřekvapí. Materiály, uspořádání, to všechno bude nepochybně prvotřídní. Na vrcholu palubní desky nechybí displej multimediálního systému, mezi předními sedadly pak dotykový ovladač iDrive.

Řidiče by mohlo zajímat, že sedí o 20 milimetrů níže než je to možné v X3, pasažéři vzadu dokonce o 28 mm. Pokud jde o zavazadlový prostor, ve standardním uspořádání nabídne 500 litrů, po sklopení sedadel v poměru 40:20:40 naroste objem na 1400 litrů.

Pohonných jednotek je alespoň pro začátek šest, žádná z podstatných ale nechybí. Tři jsou benzinové, tři naftové, všechny pohání všechna čtyři kola skrze systém xDrive. Benzínovým základem je čtyřválec v xDrive20i s výkonem 184 koní a 270 Nm, který ke zrychlení z 0 na 100 km/h potřebuje 8,1 sekundy a rozjede se na 212 km/h.

Vyšší stupeň naladění téhož motoru s označením xDrive28i produkuje 245 koní a 350 Nm, pro který je sprint z klidu na stokilometrovou rychlost dílem 6,4 sekundy a auto dovede rozpohybovat až na 232 km/h. Na vrcholu zážehových motorizací je xDrive35i s třílitrovým šestiválcem o výkonu 306 koní a kulatých 400 Nm, který auto vystřelí na stovku za 5,5 sekundy a rozhýbe ho až na 247 km/h.

Diesely otevírá dvoulitr xDrive20d s výkonem 190 koní a 400 Nm, pro který je zdolání stokilometrové rychlosti záležitostí rovných osmi sekund, maximální rychlost činí 212 km/h. Zbylé dva vznětové agregáty už tvoří šestiválec, v případě xDrive30d je naladěn na 258 koní a 560 Nm a stovku s ním X4 zvládne za 5,8 sekundy, nejrychleji se rozjede na 234 km/h. V případě silnější verze xDrive35d můžete počítat s výkonem 313 koní a 630 Nm, které stačí ke zrychlení z 0 na 100 km/h za 5,2 sekundy a maximální rychlosti 247 km/h.

Až na jednu výjimku se o řazení standardně stará osmistupňová automatická převodovka Steptronic, trojice pedálů a šestistupňový manuál bude standardem pouze u naftového čtyřválce 20d.

6.3.2014 1:12| autor: Ondřej Lilling

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist