BMW X3: nové a přeci povědomé

Mnichovští se ve třídě kompaktních SUV vydali cestou umírněné evoluce. Další generace X3 vyrazí na silnice 20. listopadu.

V segmentu kompaktních SUV předběhla automobilka BMW konkurenci o celá léta. AudiMercedesu trvalo, než přišli s modely Q5GLK. X3 si tak mohla užívat hegemonie plných pět let. I díky tomu prodala první generace po celém světě na šest set tisíc aut, přestože za její design si v Mnichově vyslechli mnoho kritiky. Druhá generace auta slibuje být komfortnější, prostornější a úspornější.

S designem druhé X3 se u BMW drželi při zdi ještě pevněji než u nové řady 5. X3 silně připomíná odcházející model, ačkoli na druhý pohled je její karoserie jiná. Ostré zlomy se vyhladily a ustoupily splývavým liniím, ale postoj auta a jeho krabicovité utilitární proporce zůstaly. Délka vyskočila o 78 milimetrů, ale ostatní rozměry zůstaly překvapivě blízké svým původní hodnotám. Výška, rozvor ani šířka nenarostly ani o dva centimetry.BMW slibuje největší kufr ve třídě s objemem 550-1600 litrů podle konfigurace. Zadní sedadlo je standardně dělené v poměru 40:20:40. Design interiéru věrně kopíruje linii současných modelů BMW a nenajdeme tu nic překvapivého ani nového. Příplatky bude jako vždy možné zvednout cenu o desítky procent, ať už potřebujete automatickou klimatizaci nebo head-up displej. V záložce ConnectedDrive můžete na smlouvě zaškrtnout několik originálních položek jako připojení k internetu pro iDrive.

BMW X3 velká fotogalerie

BMW X3 fotogalerie

V Mnichově postavili pro své auto zcela nový podvozek. Přední kola drží dvojité lichoběžníkové závěsy, zadní náprava má po pěti ramenech na každé straně. Jako první SUV značky dostane X3 na přání adaptivní tlumiče Dynamic Damper Control. Všechny evropské modely dostanou pohon všech kol xDrive, varianta s pohonem jediné nápravy v plánu není. U BMW zvažují vývoj zadokolky X3, ale pouze pro trhy v Severní Americe. Samozřejmostí je nasazení systémů EfficientDynamics pro všechna pohonná ústrojí.V prvním modelovém roce dostane malé SUV jen dva motory, oba přeplňované. Slabší 20d, dvoulitrový diesel se 184 koni, doplní benzínový šestiválec 35i. Jeho 306 koňských sil zní fandům povědomě, ale jde o nový motor s jediným turbem namísto dřívějších dvou. Spořiví řidiči čtyřválců budou řadit manuálně, a to šest stupňů. Osmistupňový automat pořídíte k dvoulitrovému dieselu jen za příplatek, šestiválec jej dostane už v základní výbavě. Oba motory budou patřit k nejúspornějším ve třídě se spotřebou 5,8, respektive 8,8 litru na sto kilometrů. Diesel rozjede X3 na 100 km/h za 8,5 sekundy, benzínový motor pak o 2,8 s rychleji, čímž udělá z BMW nejrychlejší auto v segmentu.

Další jednotky dorazí později. V nabídce se objeví dvoulitr 23d s 204 koni i naftové šestiválce. Verze xDrive35i pravděpodobně zůstane pár let vrcholnou, doplní ji několik slabších benzínových motorů s objemy od dvou litrů výše. První auta dostanou čeští zákazníci 20. listopadu. Předtím si budeme X3 moci prohlédnout naživo na Pařížském autosalonu, po němž bychom se měli také dozvědět ceny. Ty prozatím nejsou stanoveny.

autoweb.cz

16.7.2010 6:30

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist