autoweb.cz > BMW > BMW X3 > BMW X3 M40i: SUV takové, jaké má být
BMW X3 M40i: SUV takové, jaké má být
Pravda je taková, že pokud bychom chtěli jít přesně po podstatě označení SUV, tak sportovně užitkovým autem rozhodně nebude velká krabice s kompaktním naftovým motorem pod kapotou, dynamickými parametry srovnatelnými s hlemýžděm a jízdními vlastnostmi ne příliš vzdálenými posteli s nebesy.
BMW X3 M40i samotnou podstatu kategorie SUV úplně naplňuje. Je vizuálně atraktivní, naložíte do něj rodinu i s velkým počtem zavazadel a díky třeskuté pohonné jednotce budete neskutečně, ale opravdu neskutečně rychlí.
A stále jde „jen“ o běžný model v řadě, navzdory M v názvu nejde o plnohodnotné emko, ale „pouze“ SUV s nejsilnější motorizací a sportovním paketem.
O přeplňovaném benzínovém řadovém šestiválci s výkonem 360 koní už jsme psali několikrát, naposledy jsme se nad ním rozplývali tuším v rámci reportu z naší výpravy na Severní smyčku. Rozepisovat se o něm dlouze znova nemá cenu.
Je to skvělý motor, výkonný, charismatický, silný, který přesto, pokud s ním jezdíte uvážlivě, vám neudělala vítr nádrží. Toto samozřejmě prosím berte s rezervou, tu zmínku o spotřebě, ke které se ještě vrátíme, nicméně o motoru, který v BMW pracuje, skutečně můžeme s klidem srdci mluvit jako o klenotu.
Interiér
Nejprve něco k samotnému BMW X3. Nové auto v poslední generaci, je velké asi tak, jako byla X5 první generace, auto prostě narostlo, což nevím, jestli je právě dobře. Ano, je tady další nabídka s menšími parametry, já mám osobně ale radši, pokud si model drží svou pozici v modelové hierarchii, i své původní rozměry.
BMW X3 narostlo a zbavilo se chyb předchozích generací. Uvnitř auta najdeme poslední a nejmodernější technologie značky, dobře vedoucí sedačky, kvalitní materiály a samozřejmě nezbytné označení M. Nejde však o pravověrné emko, tak jak je známe – toto není přímý sourozenec M4. Jde o sportovně laděné auto ve stylu M Performance.
Pohon
O pohon se stará motor, o kterém už jsme mluvili, jeho síla jde na všechna čtyři kola přes automatickou převodovku. Ta by mohla, podle mého názoru, pracovat plynuleji, zejména v rámci klidné a pomalé jízdy. Pod plynem není problém s automatem jezdit, při pomalé jízdě a akceleraci mi cukání a trhání vadilo.
Spotřeba
Naznačil jsem spotřebu, která, když jsem šlápl na plyn, byla zhruba 16 až 17 litrů benzínu na 100 kilometrů. Mluvím ale o nepřetržité jízdě v rychlosti 170 až 180 kilometrů v hodině.
Platí, pokud budete s autem jezdit uvážlivěji, že hodnota průměrné spotřeby spadne cca na 10 l, což není vůbec špatné, vzhledem k potenciálu, který máte neustále k dispozici.
Ovladatelnost
Ovladatelnost? Je to SUV, takže očekávat delikátní a vybrané chování řady 3 není možné, přesto ale inženýři BMW udělali maximum proto, aby auto zbavili veškerých možných náklonů, X3 se chová spíše jako větší a přerostlý hatchback, než SUV.
Do zatáčky můžete přiletět velmi rychlé a je skvělé že na brzdách, tak jak to mám u BMW rád, i velké X3 odsadí svůj zadek krásně do boku a pomůže se tak srovnat do výjezdu ze zatáčky.
Verdikt
Ano, toto je vrchol řady X3 a to znamená, že za jízdní vlastnosti, dynamiku, motor, technologii a také doplňky a materiály, zaplatíte patřičnou cenu, ale to k tomu patří. Je skvělé, že BMW dokázalo naplnit definici SUV, tedy sportovně užitkového vozu, protože tím BMW X3 ve skutečnosti je.
Měření a technické údaje
Motor | |
---|---|
Konstrukce | řadový šestiválec |
Palivo | benzín |
Plnění | přeplňování turbodmychadlem |
Zdvihový objem (cm3) | 2998 |
Vrtání x zdvih (mm) | 94,6 / 82,0 |
Převodovka | osmistupňová automatická |
Poháněná kola | všechna čtyři |
Podvozek | |
Pneumatiky vpředu | 245/45 R20 103W XL |
Pneumatiky vzadu | 275/40 R20 106W XL |
Výkon a spotřeba | |
Nejvyšší výkon (kW/k v ot./min.) | 265 / 360 v 5500-6500 |
Točivý moment (Nm) | 500 v 1520-4800 ot./min |
Nejvyšší rychlost (km/h) | 250 |
Spotřeba paliva (l/100 km) | 8,4-8,2 |
Objem nádrže (l) | 65 |
Rozměry a hmotnosti | |
Provozní hmotnost (kg) | 1885 |
Zavazadlový prostor (l) | 550-1600 |
Ceny | |
Základní cena modelu | 1 240 200 Kč |
Základní cena test. verze | 1 769 300 Kč |