BMW X2 M35i xDrive je hot-hatch na chůdách pro novou generaci řidičů

Tohle auto mi ukázalo, že už jsem asi starý. Být mi 18, hýkám blahem, s dvojnásobkem let, zkušeností a vzpomínek nad ním ale ohrnu nos.
3t3a8785-1100x618.jpgCelá galerie 20 Zdroj: Hugo Kottás

Asi o mně víte, že SUVčka mi moci nevoní. Mám rád velké, luxusní obýváky na kolech, za něž můžete zapřáhnout přívěs s lodí, koněm nebo závoďákem. Ještě jsem ochotný vzít na milost nějakou tu ultra šílenou karikaturu, která si ze sebe dělá vyloženě srandu.

Pamatujete na Nissan Juke Nismo RS? Byl to sice docela krám, ale takový správně střelený a milý krám. Nebo brutální Juke-R s motorem z Nissanu GT-R? To byla totální hovadina.

Ze současných rychlých crossoverů pak válí Hyundai Kona N, která famózně funguje i na Nordschleife. A takový Volkswagen T-Roc R je taky moc fajn hračka, se kterou potupíte kdejaký sporťák.

BMW se nyní rozhodlo také přispět svým přírůstkem do party střelených kompaktních SUVček pomocí X2 M35i xDrive. Jako takhle: pokaždé, když k němu přicházím, pořád se neubráním ksichtu Kevina McCallistera komentujícího fotku bratrovy přítelkyně slovy: „Buzzi, to je tvá holka?“

Ale co, když bude dobře jezdit, tak vlastně proč ne.

Nejmenší v řadě

První generace BMW X2 byla spíš trochu nafouknutý a zvýšený hatchback, kdežto druhá generace dostala do vínku tvary SUV kupé se splývající linií střechy po vzoru větších sourozenců X6 a X4. Iks-dvojka je tak třetí a nejmenší v řadě.

Výrobce si od tohoto kroku slibuje jediné: zatímco první generace patřila mezi nejméně oblíbená BMW řady X, novinka má mnohem větší potenciál uloupit srdce zákazníků.

Vedle dosti nevýrazného, až mdlého vzhledu předchůdce přináší nejen obecně atraktivnější koncept SUV kupé, ale také agresivnější tvary a celkově sebevědomý postoj.

Navíc se standardním M paketem, v matně modrém odstínu Portimao za 68 tisíc a na 21palcových kolech vypadá prostě krutě. A ten obrovský ducktail na víku kufru!

Musím uznat, že pozornost okolí tedy rozhodně přitáhne.

Kvalitnější a složitější

Architektura interiéru se nese v duchu ostatních současných BMW. Dva obří displeje spojené do jednoho celku vypadají designově pěkně a také dílenské zpracování se od minulé generace posunulo na vyšší úroveň. Prémiová cenovka tak konečně odpovídá tomu, co také dostanete.

Nicméně druhým dechem musím dodat, že se v multimediálním systému (a to platí pro všechny dnešní bavoráky) absolutně nevyznám. A to ani za pomoci spolujezdce, který navíc nemusí dávat pozor na cestu.

Absence otočného ovladače systému iDrive trochu chybí, musíte si vystačit pouze s dotykovým ovládáním, ale vlastně to ani příliš nevadí. Mnohem větší překážkou je komplikovanost nabídky, v níž musíte všechno dlouze hledat, často pod nelogickými položkami.

Přímočarý palubní počítač ovládaný tlačítkem na konci páčky blinkrů je nyní také složitější. Třeba vynulování průměrné spotřeby pro účely testu mi za asistence spolujezdce trvalo dobrou půlhodinku.

Nakonec vám ale mohu prozradit, že lehce nad dálničním limitem žere 9,2 l/100 km a podobnou hodnotu můžete očekávat i při kodrcání po městě. Což je celkem dost, vzhledem k tomu, že v Mnichově umějí výkonné i úsporné motory zároveň.

Svižné, ale bez emocí

Přeplňovaný dvoulitr ze sebe vydá rovných 300 koní a 400 Nm, s čímž dokáže vystřelit na stovku za velmi slušných 5,4 sekundy, ale tak trochu mu chybí temperament, jistá výbušnost, kterou byste od přefoukaného čtyřválce čekali.

V nízkých otáčkách je přidušený a musíte si počkat, až se dostane do ráže. Zvukový projev je potom vyloženě mdlý. Umělé tóny jsou dnes už standardem, ale že z reproduktorů uslyšíte i umělé prskání do výfuku?

Podvozek má celkem potenciál blýsknout se, ale musíte se striktně držet hladkého asfaltu. Potom díky pohonu všech kol xDrive ukáže spoustu přilnavosti a kdejakému drzounovi v ryzím sporťáku záda.

Na výjezdu ze zatáčky si můžete dovolit jít na plyn hodně brzy a celkově neutrální naladění podvozku vás nikdy nevypeče. Jezdit s tímhle autem rychle je docela hračka.

Rozbitá česká okreska, na níž se projeví tvrdší, křečovité naladění tlumičů už ale podvozek trochu vyvede z míry. Hledání zapomenutých okresek si v tomhle autě příliš neužijete, protože budete často skřípat zuby, abyste o nějakou díru nepřerazili kolo.

Sportovní jízdě nepřeje ani vysoký posaz a tlustý volant s měkkým koženým čalouněním. Odezva posilovače je také dosti umělá. V komfortním režimu příliš lehká, ve sportovním zase nepřirozeně těžká.

Verdikt

Nebudu se tajit tím, že BMW X2 M35i xDrive je autem, které se mi příliš netrefilo do vkusu a tak nějak mi nepadne do rukou. Navíc je tu dosti prémiová cenovka ve výši 1,5 milionu korun, tenhle kousek pak vychází skoro na dva miliony. Za to můžete mít mohli jste mít třeba právě skvělou Konu N. Dvakrát.

Já ovšem stejně nejsem cílovka. Asi jsem ze staré školy petrolheadů, kteří od sportovního auta vyžadují trochu víc než jenom krutopřísný vzhled, brutální efektivitu a moderní hračky. Já chci hlavně pořád ještě řídit. A bavit se u toho.

Ale být mi čerstvých osmnáct, chodit na prestižní zahraniční gympl, kde bych s nějakým hjudajem neměl žádné kamarády a tatínek by mi koupil cokoliv, na co bych si ukázal, potom si umím představit, že by to bylo právě tohle auto.

Tohle je prostě hot-hatch pro novou generaci řidičů.

23.7.2024 7:25| autor: Hugo Kottás

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist