BMW řady 6 Gran Coupé dorazilo

Odpověď automobilky BMW na konkurenční Mercedes CLS a Audi A7 se konečně ukazuje veřejnosti. Jak se dalo předpokládat, má jen přeplňované motory.

Po dlouhém čekání se konečně koncept BMW řady 6 Gran Coupé stává realitou. Automobilka tak vlastně jako poslední přichází s „čtyřdveřovým kupé“, kde před lety zaexperimentoval Mercedes. Tehdy bylo CLS jen testováním reakcí zákazníků, ale úspěch byl značný a konkurence začala připravovat vlastní pojetí dynamicky střiženého sedanu, který nebude připomínat hotelový taxík…

BMW řada 6 velká fotogalerie

BMW řada 6 fotogalerie

Jak se dalo předpokládat, nové BMW řady 6 Gran Coupé je založeno na společných základech modelu BMW řady 5, na které jezdí i nové kupé a kabriolet řady 6 a vlastně podobnou architekturu používá i limuzína BMW řady 7. Čtyřdveřová řada 6 je dlouhá něco málo přes pět metrů a dovnitř si sednou pohodlně čtyři dospělí. BMW ale reaguje na poptávku a preventivně auto vybavilo i nouzovým pátým prostředním sedadlem. Když už jsme u té praktičnosti, základní objem kufru je 460 litrů, ale po sklopení sedadel lze dosáhnout na 1265 litrů místa, to kdyby někdo potřeboval v BMW řady 6 Gran Coupé vozit třeba štafle nebo gauč z IKEA.Až nová čtyřdveřová řada 6 na jaře dorazí k prodejcům, budete si moci nejprve vybrat z tří motorů. Vrchol tvoří dvakrát přeplňovaný osmiválec 4,4 litru v modelu BMW 650i Gran Coupé, který pohání zadní kola a nabízí výkon zvýšený na atraktivních 450 koní. Točivý moment 650 Nm si také získá respekt. Stovkou pojedete už za 4,6 sekundy a omezovač rychlosti vás zastaví u číslovky 250 km/h.

Již od počátku výroby bude možné vrcholnou motorizaci pořídit i s pohonem všech kol xDrive. Ten sice o šest desetinek litru zhorší kombinovanou spotřebu na 9,2 – 9,4 litru na 100 km, ale zase zkrátí dobu potřebnou k dosažení 100 km/h na 4,5 sekundy.

Dalším benzínovým motorem je řadový šestiválec s dvojitým přeplňováním ve verzi BMW 640i Gran Coupé. Má výkon 313 koní a točivý moment 450 Nm. Stovkou s ním auto pojede za 5,4 sekundy a také dosáhne na 250 km/h. BMW také uvádí kombinovanou spotřebu 7,7 – 7,9 litru na 100 km.Velmi atraktivní bude dieselová varianta BMW 640d Gran Coupé, která používá modernizovaný řadový šestiválec o objemu tří litrů se sekvenčním přeplňováním. Má také výkon 313 koní, ale zadní kola roztáčí silou až 630 Nm. Jízdní parametry jsou stejné jako u benzínového šestiválce, ale spotřeba prý dosahuje jen na 5,5 – 5,7 l na 100 km.


Všechny motorizace jsou standardně vybaveny osmistupňovou automatickou převodovkou s možností sekvenčního řazení. Základní výbava bude trochu bohatší a najdete v ní nejen xenonové světlomety, ale třeba i aktivní elektronický podvozek, tempomat, kožená sedadla, dvouzónovou klimatizaci či třeba elektricky nastavitelný volant a audio systém. Za hračky jako head-up displej či aktivní tempomat s protikolizním ochranným systémem si budete muset řádně připlatit.

Později pravděpodobně dorazí ještě jedna motorizace – nedá se vyloučit ani základní přeplňovaný čtyřválecBMW 628i nebo něco podobného. Samostatnou kapitolou pak bude BMW M6, které vůbec není nereálné a nebude složité ho na stávajících základech připravit.

12.12.2011 6:00| autor: Dalibor Žák

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist