BMW R 1200 RT

Rádio, tempomat, vyhřívané sedlo… ne, nejde o redakční chybu, tento článek je opravdu o motorce.

BMW R 1200 RT s aerodynamicky vychytanou kapotáží a superpohodlným sezením pro dva je už dlouho první volbou motocestovatelů, kteří jezdí často a daleko. Nový model působí na první pohled k nerozeznání od toho starého, ale dostal novou kapotáž, která ještě účinněji chrání před větrem.

Stejně jako u modelu GS z minulého článku je hlavní novinkou pro sezónu 2010 vylepšený boxer s rozvodem DOHC. Působí trochu unuděně, ale vytáčí se jedna báseň a má ostřejší odezvu v nízkých otáčkách. Nová kapotáž chrání posádku tak dobře, že si chvílemi ani nepřipadáte jako na motorce. Dlouhodobé cestovní tempo 160 km/h není žádný problém. A když přijedete do města, můžete si tlačítkem snížit elektricky ovládané přední plexi a dopřát si dávku čerstvého vzduchu.Elektricky se nastavuje i podvozek, alespoň když si objednáte systém ESA. Rozdíl mezi komfortním a sportovním režimem je opravdu znát. I přes svůj neohrabaný vzhled patří RT k nejovladatelnějším cestovním motorkám. Nádherně se proplétá hustým provozem a ostré zatáčky zvládá jako nic. Vyhřívané rukojeti u BMW nepřekvapí, avšak RT nabízí i  vyhřívané sedadlo a dokonce i rádio s přípojkou na iPod. Za to všechno se ovšem připlácí, stejně jako za tempomat.Je to skvělá motorka, která má jedinou slabinu – funguje až moc dobře, než aby dokázala být opravdu zábavná. A samozřejmě není z levného kraje, na základní model bez uvedených příplatkových vymožeností musíte mít nastřádáno 435 700 korun.

autoweb.cz

21.5.2010 8:00

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist