autoweb.cz > BMW > BMW i8 > BMW představuje inovovanou i8 a také verzi Roadster
BMW představuje inovovanou i8 a také verzi Roadster
Po světové premiéře, kterou si BMW i8 Roadster odbylo na letošním autosalonu v Los Angeles, prodeje odstartují v květnu roku 2018. Roadster na prodejní plochu doprovodí nová verze BMW i8 Coupé. Oba modely jsou postaveny na základech architektury LifeDrive, která byla speciálně navržena pro vozy BMW i. Hliníkový modul Drive sdružuje pohonný systém, vysokonapěťový akumulátor, zavěšení kol, bezpečnostní deformační zóny a strukturální nosné funkce, zatímco modul Life na sebe bere podobu kabiny pro cestující, která byla vytvarována z plastu vyztuženého uhlíkovými vlákny (CFRP, nebo též uhlíkový kompozit).
Také BMW i8 Roadster těží z lehké konstrukce, kterou doplňuje nízko položené těžiště a rovnoměrné rozložení hmotnosti mezi jednotlivé nápravy. Aerodynamicky optimalizovaný exteriér – s pro tento model specifickými, vzhůru se otevírajícími dveřmi a plátěnou střechou, která se na první pohled vyznačuje vizuální lehkostí – je propracovaným nositelem charakteristického designového jazyka BMW i. Výsledkem je dvoumístný automobil, který se může pochlubit výraznou a elegantně protaženou siluetou, nabízející bezprostřední příslib okamžitého výkonu.
BMW i8 Roadster: dvoumístný automobil s elektricky ovládanou plátěnou střechou a dalšími úložnými prostory v interiéru.
Cestující uvnitř vozu mohou pozorovat buď otevřené nebe, nebo kvalitní plátěnou střechu s dodatečnou zvukovou izolací, která se hodí do každého počasí. Plně elektrické ovládání zaručuje, že se střecha otevře nebo zavře téměř neslyšitelně během 15 sekund a v případě potřeby až do rychlosti 50 km/h. Velký střešní otvor zaručuje emocemi naplněný jízdní zážitek, který v nemalé míře dotvářejí sluneční paprsky a vítr.
BMW i8 Roadster je mezi svými konkurenty jediným vozem, který nabízí svým majitelům plátěnou střechu, jež se kolmo skládá do zadní části vozu. Trojdílná střecha se skládá vertikálně do tvaru písmene Z a zabírá velmi málo místa. Mezi složenou střechou a sedadly řidiče a spolujezdce tak vzniká dalších přibližně 100 litrů úložného prostoru. Úložný prostor za sedadly společně se zavazadlovým prostorem v zadní části vozu, který pojme dalších 88 litrů, zaručuje, že otevřená verze plug-in hybridního sportovního vozu nabízí co možná nejlepší možnosti pro každodenní využití a výlety.
Otevřením střechy se zadní okno automaticky přizvedne přibližně o 30 mm do komfortní polohy. Tato funkce supluje běžnou větrnou clonu a omezuje větrné turbulence uvnitř kabiny, díky čemuž si cestující mohou v pohodlí užívat jízdu s nebem nad hlavou. Výšku zadního okna může řidič stiskem tlačítka nastavit, a tím podle potřeby regulovat proudění vzduchu.
Klíčovou roli při konstrukci roadsteru sehrály také inteligentní lehký design a inovativní výrobní technologie. Tak například hliníkové prvky, spojující mechanismus střechy s karoserií nového BMW i8 Roadster, jsou vyrobeny novou technologií 3D tisku. Tento výrobní postup pro výrobu hliníkových komponent boří v automobilovém průmyslu zavedené pořádky a umožňuje výrobu topologicky optimalizovaných vzpěr geometrických tvarů, které by klasickou technikou odlévání nebylo možné vyrobit, a zároveň zaručuje optimální rovnováhu mezi pevností součástky a její hmotností.
Optimalizovaná technologie BMW eDrive: více výkonu, větší dojezd. O další stupeň vylepšený zážitek z jízdy na elektřinu.
Hnací sílu nového BMW i8 Roadster a nového BMW i8 Coupé pečlivým způsobem řídí vylepšená technologie BMW eDrive. Výrazně vzrostl počet jízdních situací, kdy je za pohon automobilu zodpovědný výhradně elektrický motor. Naproti tomu spalovací motor se dostává ke slovu pouze ve chvíli, kdy vůz prudce zrychluje, a při klidném stylu jízdy se mnohem častěji znovu vypíná. Futuristicky orientovaný charakter nového BMW i8 Coupé podtrhuje optimalizovaná provozní strategie inteligentního řízení toků energií, která se stará o to, že řidiči nového BMW i8 Roadster si mohou naplno užívat tichou, lokálně bezemisní jízdu s otevřenou střechou.
Podstatou této nové úrovně lokálně bezemisního provozu je modernizovaná verze lithium-iontového akumulátoru, vyvinutého přímo pro BMW i8. Vysokonapěťový akumulátor je umístěn uprostřed vozu a náboj jeho článků vzrostl z 20 na 34 Ah. To znamená, že elektromotor má k dispozici více elektrické energie. Kromě toho uspořádání článků umožňuje zvýšit maximální výkon elektromotoru o 9 kW/12 k na konečných 105 kW/143 k, což umožňuje ještě dynamičtější sprinty čistě na elektřinu.
Zvýšil se také elektrický dojezd BMW i8. Nové BMW i8 Roadster ujede podle testovacího cyklu NEDC s nulovými emisemi až 53 kilometrů a nové BMW i8 Coupé až 55 kilometrů. A takový dojezd čistě na elektřinu výrazně přesahuje hranice města.