autoweb.cz > BMW > BMW potvrdilo vývoj tříválce
BMW potvrdilo vývoj tříválce
Tlak na snižování emisí dohnal BMW k poměrně zásadnímu kroku – opouští od řadových benzínových šestiválců a připravuje menší motory. Nedávno se na trh dostal přeplňovaný čtyřválec, který nahradil v modelu BMW X1 xDrive28i atmosférický šestiválec, z čehož jsme zrovna moc nadšení nebyli.
Nyní se připravuje další změna – atmosférické čtyřválce nahradí tříválcové motory. Zmenšovat se budou i diesely a ty také začnou u tří válců. Nová generace motorů má mít objem 1,5 litru a již se podařilo zjistit další podrobnosti zejména o benzínovém tříválci, který by se měl dostat do nových modelů Mini a do vyvíjené předokolky s logem BMW. Nové BMW řady 1 a také BMW řady 3 prý tříválec ještě nedostanou. Zatím.Nový benzínový tříválec nese označení N37 a má nabízet výkon do 160 koní, tedy pohodlně přes 100 koní na litr. To je samozřejmě slušné, ale otázkou bude, co to udělá se zvukovým projevem. BMW prý také řeší problém s vibracemi a zatím ještě není všechno v pořádku.
S tím je spojen i problém s náklady, protože vývoj přeplňovaného tříválce je skoro stejně drahý jako vývoj šestiválce či čtyřválce. BMW tak potřebuje prodávat obrovské množství těchto motorů, protože si nemůže u cenově atraktivních aut dovolit vysoké marže. Je možné, že se motory pokusí prodat i jiným značkám.Malé tříválce se mají prozatím objevit pouze v modelech s pohonem předních kol – tedy v Mini a v nejmenším chystaném BMW, pro které ještě automobilka nemá jméno (nebo ho ještě nechce prozradit). V současnosti už ale jezdí prototyp hybridního supersportu s tříválcovým dieselem, ovšem taková technologie má do běžných aut ještě hodně daleko.
autoweb.cz