autoweb.cz > Pininfarina > BMW Pininfarina Gran Lusso V12 Coupé – náznak řady 8
BMW Pininfarina Gran Lusso V12 Coupé – náznak řady 8
Dnes zahájená víkendová přehlídka noblesy na kolech u Komského jezera v Itálii, kterou asi znáte pod jménem Concorso d’Eleganza Villa d’Este, se stává místem veřejné světové premiéry předem avizovaného konceptu luxusního dvoudveřového stroje BMW Pininfarina Gran Lusso Coupé.
Mnichovská automobilka odhalila svou novou pýchu v předvečer akce, a přestože neřekla to podstatné, co asi bude spoustu příznivců zajímat, hodně si můžeme domyslet z formálních náznaků i zákulisních informací.
Oficiální tisková zpráva je plná vzájemných zdvořilostí adresovaných BMW od italského studia Pininfarina a v opačném garde, to podstatné lze ale shrnout poměrně krátce – Gran Lusso není náhodná iniciativa známého designového domu, ale naopak cílevědomá vzájemná kooperace vedoucí ke vzniku vozu, které v portfoliu bavorské značky (spíše z prestižních než komerčních důvodů) citelně chybí. Ačkoli nikde nenajdete ani slůvko o tom, že by se mohlo jednat o předprodukční studii, jako tomu bylo naposled u konceptu 4 Coupé, které je bez debaty předobrazem nové čtyřky, je zde několik důvodů domnívat se, že tomu tak doopravdy je. Předně platí uvedené výše – BMW postrádá přímého konkurenta Mercedesu CL a s přimhouřením jednoho oka případně i Bentley Continental GT.
Dalším dobrým důvodem, proč věříme, že se tento vůz v identické anebo mírně pozměněné podobě může objevit ve výrobě, je jeho celková propracovanost, velmi realistické tvary bez jakýchkoli stylistických výstřelků, interiér převzatý z větší části z řady 7 a podle všeho sériová technika.
Spousta na sobě nezávislých zdrojů potvrzuje, že Gran Lusso (v překladu z italštiny „velký luxus“) je postavené na modifikované platformě sedmičky, což dokazuje také použití vidlicového dvanáctiválce z modelu 760i. Také ten mohl být pozměněn, ale popravdě již jeho sériové parametry jsou vztyčeným prostředníčkem (samozřejmě v rukavičce z nejjemnější kůže) emisním limitů CO2. Objem pohonné jednotky činí 5972 centimetrů krychlových, které pomáhá plnit a vyplachovat dvojice turbodmychadel. Maximální výkon činí 544 koní při 5250 ot./min. a nejvyšší točivý moment 750 newtonmetrů je dostupných v rozmezí od 1500 do 5000 otáček.Pochopitelně nemůžeme tvrdit s jistotou, že velké čtyřsedadlové kupé řady 8 s šestilitrovým agregátem pod kapotou skutečně vznikne, nicméně BMW naznačuje, že i když „jde o zcela ojedinělý vůz, jeho styl by mohl být přetaven do výroby jen s malými změnami“.
Pokud se tak skutečně stane, jen stěží by produkční auto dostalo intarzie z několika tisíc let starého dřeva novozélandského stromu kauri (česky damaroň jižní) a kůži značky Foglizzo, na druhou stranu ale volant z M6, případě hliníkové jedenadvacítky vypadají naprosto uvěřitelně.
Definitivní rozhodnutí o budoucnosti výsledku první vzájemné spolupráce BMW a studia Pininfarina má údajně padnout na Concorso d’Eleganza Villa d’Este, Mnichov ale bude zcela jistě naslouchat i širším vrstvám fanoušků, ze kterých by mohla vzejít potenciální klientela. Chcete-li proto rozhodnout o budoucnosti, nebojte to říci nahlas, někdy může i obyčejné mávnutí křídel motýla udělat velké věci.
Autoweb.cz