BMW omezí aktivity Mini – Paceman, Coupé a Roadster zřejmě nedostanou nástupce

Mnichovská automobilka ani její britská dceřiná společnost to sice přímo neřekly, priority naznačené pro příští roky však mluví o plánech společnosti Mini poměrně jasně.

Rodina vozů automobilky Mini se během posledních pár let rozrostla na celkem sedm samostatných modelů, jak se však s odstupem času ukazuje, kouzlo této značky nelze naroubovat na libovolný vůz. Ač se to tradicionalistům nemusí líbit, třeba crossover Counryman se vůbec neprodává špatně, nicméně z něj odvozená verze Paceman a dvojice Coupé/Roadster zdaleka nejsou v hledáčku zákazníků tak často, jak by mateřské BMW představovalo.

Důsledky na sebe – jak se zdá – nenechají dlouho čekat. Nepřímo to přiznal Oliver Friedmann, šéf produktového managementu v rozhovoru pro respektovanou stránku Automotive News. „Mini musí být důležitější pro více lidí. Naší hlavní prioritou je nyní vrátit se k portfoliu, které bude mít své pevně pilíře.“ Pochopitelně podobná narážka nemoha zůstat bez odezvy, takže byl Friedmann požádán, aby zmiňované „opory automobilky“ definoval poněkud přesněji.

Základem je podle něj standardní hatchback, ve výčtu nechyběl ani Countryman a třetím „potenciálním pilířem“ by se mohl stát vůz odvozený od aktuálního konceptu Clubman, představeného na pořád probíhajícím ženevském autosalonu. Co se stane se zbytkem? „Zatím o tom nebylo rozhodnuto, ale s největší pravděpodobností to není prioritou,“ poznamenal poněkud vyhýbavě Friedmann, v překladu snad ale není těžké domyslet si, co tím měl na mysli.

Při pohledu na evropská prodejní čísla Mini za loňský rok není těžké domyslet si důvody této rétoriky. Výrobce našel na starém kontinentu pouze 3858 zájemců o Coupé, 2678 si jich pořídilo Roadster a v případě Clubmanu (7485) Pacemanu (8229) také nebyl důvod k oslavám, protože tyto výsledky poměrně ostře kontrastují s prodejem Countrymanu (47 177 kusů) a výchozího Mini (78 102 ks).

Jestli se Mini z tohoto stavu poučí a jaké budou skutečné důsledky pro méně zajímavé modely, zřejmě nezjistíme obratem. Automobilka stávající typové řady ve výrobě nejspíše ponechá, aby toto fiasko nemusela přiznat, rozhodnutí o nástupnictví by však mělo padnout brzy, aby BMW neplýtvalo svými prostředky na cosi, co ve druhé polovině této dekády stejně nedorazí.

10.3.2014 6:30| autor: Miro Mihálik

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist