BMW M4 Coupé MotoGP safety car: M6 Gran Coupé jde do důchodu, motorky pohlídá M4
autoweb.cz > BMW > BMW M4 Coupé MotoGP safety car: takto štěká jeho řadová šestka napojená na titanový výfuk
BMW M4 Coupé MotoGP safety car: takto štěká jeho řadová šestka napojená na titanový výfuk
Před dvěma týdny jsme vám ukázali první fotografie nového „zaváděcího vozu“ šampionátu MotoGP, který ve službě vystřídá dosavadní safety car M6 Gran Coupé. Nic více jsme k dispozici neměli, bylo ale zřejmé, že BMW M4, které se této role zhostilo, není zcela obyčejným autem s dodatečně namontovanými výstražnými světly, ale spíše demonstrátorem toho, co všechno má dnes sportovní divize M GmbH pro tento vůz připraveno. Což se nyní po upřesnění informací také potvrzuje.
Jen bleskově připomínáme, že M4 oděná do tradiční trikolory dostala karbon-keramické brzdy, černě stříknuté ledvinky, snížený přední nárazník o karbonové „lízátko“, propracovanější zadní difuzor, z uhlíkových kompozitů vyrobené kryty vnějších zpětných zrcátek i zadní spoiler na víku kufru a navíc jsou zde i černé prahové nástavce propagující další sportovní oddělení M Performance.
Zmiňovali jsme rovněž výfuk, který skutečně pochází od Akrapoviče, jeho lemy koncovek jsou z karbonu a celý trakt byl vyroben z titanu. A protože předpokládáme, že jednou slyšet je podstatně zajímavější než stokrát číst, něco bychom tady pro vás měli. Pod článkem najdete krátké video z veřejné premiéry, kde nová M4 MotoGP předvede nejen své LED majáky, ale lidé od BMW ji také nastartují a několikrát šlápnou na pravý pedál.
Nevíme, jestli toto naladění bude stačit na „přeřvání“ pohonných jednotek závodních motorek, spíše myslíme, že ani náhodou, BMW nicméně naznačuje, že jeho přeplňovaná řadová šestka může mít také zajímavý zvuk. Pokud máte raději atmosféry a před výfukem upřednostňujete akustiku samotného agregátu, následující ukázka vás asi nepřesvědčí, za shlédnutí ale stojí.
zdroj: Bimmerpost