BMW M3 a M4: na stovce za 4,1 sekundy a s posunutým omezovačem až 280 km/h
autoweb.cz > BMW > BMW M4 Coupé Alpha-N Performance: vzpomínka na M3 GT E36 má až 520 koní
BMW M4 Coupé Alpha-N Performance: vzpomínka na M3 GT E36 má až 520 koní
Těsně předtím, než M3 E36 vyměnila v devadesátých letech v rámci mezigenerační modernizace původní třílitrový řadový šestiválec S50B30 za novější řadovou šestku S50B32 o objemu 3,2 litru, vypustilo BMW zvláštní edici nazvanou GT. Měla mírně zvýšený výkon z 286 na 295 koní při 7000 otáčkách za minutu i nepatrně posunuté maximum točivého momentu z 320 na 323 newtonmetrů při 3900 ot./min.
Tento vůz o hmotnosti 1460 kg a v charakteristickém zeleném laku byl schopen akcelerovat z 0 na 100 km/h za 5,9 sekundy, kilometr s pevným startem udolal za 25,4 s a nevyšší rychlost měl elektronicky omezenou na 250 km/h. K mání byl za 91 tisíc marek a vyrobilo se jich pouze 356 kusů, přičemž právě tento stroj se stal inspirací pro tým z německé tuningové společnosti Alpha-N Performance při přestavbě nejnovějšího BMW M4.
Že se nejedná o náhodu, dokazuje kromě jiného též fakt, že se jeden vyladěný exemplář M3 GT nachází v garáži firmy Alpha-N. Pochopitelně společných pojítek mezi oběma auty mnoho není, pár se jich ale najít dá. Předně jde o lakování barvou British Racing Green, za analogický prvek lze považovat i použití křídla na víku kufru, černé lišty lemující okna místo dřívějších chromovaných a co zase příliš nesedí, je design mohutných kol.
Společné jsou rovněž základní parametry motoru, tedy řadový šestiválec s objemem 3,0 litru, novinka však – jak jistě víte – již nespoléhá na atmosférické plnění, nýbrž využívá dvojici turbodmychadel. V sérii disponuje výkonem 431 koní a maximálním točivým momentem 550 newtonmetrů, Němci od Alphy-N ji však umí posunout o pořádný kus dál.
Pomocí nové řídicí jednotky Evox je motor schopen vydolovat ze svého nitra až 520 koňských sil a maximální točivý moment 680 newtonmetů a to se patří dodat, že úpravce pracuje na dalších verzích Stage 2 a Stage 3 s výrazně vyššími výkony.
Podrobnosti o dalších motorech neznáme, stejně jako momentálně netušíme, co všechno bylo vyměněno na podvozku či brzdovém systému, každopádně Alpha-N spolupracuje s renomovanou značkou Öhlins, prodává karbonové komponenty a proslýchá se, že tento jejich projekt dostane kromě jiného též stavitelné spoilery a interiér napodobující ten v M3 GT se zelenou kůží a šedivou alcantarou.
Cenu neznáme, jen stěží ale bude nízká, na druhou stranu na své si mohou přijít také majitelé nového sedanu M3, případě otevřené varianty M4 Cabrio.
zdroj: Worldcarfans