autoweb.cz > BMW > BMW M3 > BMW M3 GTS na Nordschleife – žádná velká sláva
BMW M3 GTS na Nordschleife – žádná velká sláva
BMW M3 GTS je jen malou náplastí na pocuchané nervy všech fanoušků mnichovské značky, kterým místo slibovaného modelu M3 CSL, supersportu M1 a nástupce legendární řady 8 postavila jen dva tahače, jeden autobus a slibuje další implantát pošramoceného ega.
Model BMW M3 GTS vychází z klasické emtrojky, takže má pod kapotou atmosférický osmiválec, dvouspojkovou převodovku a samozřejmě samosvor. Zdvihový objem motoru však povyskočil na 4,4 l, které posílá a zadní kola výkon 450 koní (o 30 koní víc než standardní model). Auto podstoupilo také dietní program, ve kterém zhublo 70 kg a ani podvozek či brzdy nezůstaly stejné.
M3 GTS nyní zvládne stovku za 4,4 sekundy a protože nemá omezovač, dosáhnout maximální rychlosti 305 km/h jí nečiní žádný problém. Vždyť i kilometr s pevným startem zvládne za 22,5 sekundy.Jediná důležitá otázka ale stále nebyla zodpovězena. Jak je auto rychlé na Nordschleife? Nyní už to ale víme, výsledný čas je… 7:48? Ano, nic moc, viďte? I když je auto pořád o 17 sekund rychlejší než sériová M3 a dokonce o 2 sekundy rychlejší než Porsche 911 Carrera S a BMW M3 CSL (E46), nejedná se o nijak světoborný čas. Také nesmíme zapomínat, že některé obézní dvoutunové sedany jsou zatraceně blízko…
BMW M3 GTS je prý ale postaveno na trochu jiné tratě než právě Nordschleife. Například na jedné z konfigurací okruhu Hockenheim zajela M3 GTS čas 1:12,5 a porazila dokonce i Ferrari F430. O schopnostech tohoto odlehčeného BMW tedy diskutovat nezle. Jestli ono to nebude nakonec vždycky o řidiči…
autoweb.cz