autoweb.cz > BMW > BMW 2 > BMW M235i Cabrio (2015)
BMW M235i Cabrio (2015)
Dynamika 8
Chování na silnici 9
Provozní náklady 8
Praktičnost 7
X-Factor 8
Celkové hodnocení 8
Radosti
Silný motor; chytrá převodovka; slušná spotřeba; pohodlný a vyvážený podvozek
Starosti
Coupé s větrem ve vlasech to vážně není; absence stahování/natahování na klíči
Ze začátku tohoto roku nám rukama prošlo BMW M235i Coupé, které jsme jednohlasně zařadili do klubu nejzábavnějších sportovních aut dneška. Malé kupé s velkým motorem, pohonem zadních kol a samosvorným diferenciálem nás i navzdory absenci manuálního řazení prostě okouzlilo, především nám ale ukázalo, že BMW ještě zcela nezapomnělo stavět řidičsky uspokojivá auta. Jak mu tedy prospělo uříznutí střechy?
Interiér
Omílat mnohokrát řečené stále do kola je zbytečné, takže jen znovu připomenu, že co do pozice za volantem, kvality zpracování a ergonomie není „dvojce“ příliš co vytknout, a půjdu rovnou k věci. Praktičnost nikdy nebyla nejsilnější stránkou BMW řady 2, nicméně dvojici dospělých byste vzadu vždy odvezli. Podobně je na tom také kabriolet. Místo na nohy je sice stísněné, narozdíl od kupé je ale trávení času vzadu o něco příjemnější díky nekonečnému prostoru nad hlavou. Pokud tedy venku zrovna nejsou dva stupně pod nulou… Prostor v kufru se samozřejmě také zmenšil, s nataženou střechou ale dostanete slušných 335 litrů, se staženou pak 280 litrů. Jestli je to hodně, nebo málo, závisí především na tom, k čemu chcete auto využívat. Uvážím-li, že je BMW řady 2 Cabrio stále spíše dvoumístné auto a zadní sedačky tak lze využít jako dodatečný odkládací prostor, může dávát na dlouhých cestách více smyslu než třeba nedávno testované BMW Z4 sDrive35is.
Pohon a spotřeba
Že je turbodmychadlem přeplňovaný řadový šestiválec o objemu 3,0 litru, výkonu 326 koní a točivém momentu 450 Nm velmi povedený, je také obecně známá věc, a znovu rozebírat jeho kvality je bezpředmětné, takže se zmíním spíš o tom, jak hýbe s dodatečnými 150 kilogramy. Popravdě řečeno, bez přímého srovnání je těžké vynášet nějaké soudy. Papírově dosprintuje na stovku o dvě desetiny pomaleji, což je zanedbatelný rozdíl. Důležitější je, že ve všech situcích má velkou výkonovou rezervu a pokud se rádi svezete svižněji, nemůžete si stěžovat na nedostatečné pošťouchnutí ledvin. Tradičně silnou doménou mnichovských strojů je i spotřeba. Já jsem se nejvíce dostal na nějakých 17 litrů, pravda většinou ve městě a zbytečným zrychlováním, výletním tempem se ale pohodlně dostanete i na osm litrů. Záleží hlavně na stylu jízdy.
Ovladatelnost
Uříznutí střechy se na ovladatelnosti Dvojky nepodepsalo tak dramatickým způsobem, jak by se dalo zcela oprávaněně očekávat. Jistě, velký konstrukční zásah do karoserie, který si v tomto případě vyžádal navýšení hmotnosti o půldruhého metráku a snížení torzní tuhosti, je tu citelný, příjemným překvapením ovšem je, že se auto tolik nekroutí a svou hmotnost zdařile maskuje. Občasné povrzvání střechy a oken uslyšíte, sloupek řízení se ale na nerovnostech chvěje jen minimálně a nadbytečnou zátěž se podařilo rozložit do dobře vyváženého podvozku. Ten je navíc opravdu pohodlný. Papírově mají být na modelu M235i minimálně pneumatiky 225/40 ZR18 vpředu a 245/35 ZR18 vzadu, nicméně zde bylo přítomno obutí o rozměru jen 205/50 R17 na obou nápravách, což jen znovu prokázalo, jak vyšší profil výrazně napomáhá jízdnímu komfortu a menší šířka nezbedné zábavě. Pouhých dvacet a půl centimetru zimního vzorku totiž dokáže propůjčit „přemotorovanému“ podvozku neskutečnou hravost.
Verdikt
BMW M235i Cabrio je krásným důkazem toho, jak pouhé uříznutí střechy dokáže zcela měnit charakter auta. To ale vůbec neznamená, že by Cabrio snad bylo špatné auto. Zastávám názor, že se otevřenému nebi nad hlavou vyrovná jen máloco, a jako kompaktní čtyřsedadlový kabriolet, od něhož čekáte rychlost, pohodlí, vyvážení, kvalitu a trochu té zábavy, je tohle velmi dobré auto. Jenom nesmíte očekávat, že dostanete stejný řidičský stroj jako Coupé, jen s bonusem v podobě větru ve vlasech. Dodatečných 130 tisíc bych určitě uměl (z mého pohledu) utratit lépe než za stahovací střechu. Třeba za samosvorný diferenciál, skořepinové sedačky, jadrnější výfuk… Pokud ale zrovna bydlíte na poštovním směrovacím čísle 90210 a jmenujete se Kelly Taylor, pak vám to nebudu dál rozmlouvat.
Měření a technické údaje
Motor | |
---|---|
Konstrukce | řadový šestiválec |
Palivo | benzín |
Rozvod | DOHC |
Plnění | přeplňování turbodmychadlem |
Uložení | vpředu podélně |
Zdvihový objem (cm3) | 2979 |
Kompresní poměr | 10,2 : 1 |
Vrtání x zdvih (mm) | 89,6 x 84,0 |
Převodovka | osmistupňová automatická |
Poháněná kola | zadní |
Podvozek | |
Pneumatiky vpředu | 205/50 R17 |
Pneumatiky vzadu | 205/50 R17 |
Výkon a spotřeba | |
Nejvyšší výkon (kW/k v ot./min.) | 240 / 326 v 5800 - 6000 |
Točivý moment (Nm) | 450 v 1300 - 4500 |
Výkon/hmotnost (k/t) | 192 |
0-100 km/h (s) | 5,0 |
Nejvyšší rychlost (km/h) | 250 |
Spotřeba paliva (l/100 km) | 10,7 / 6,2 / 7,9 |
Objem nádrže (l) | 52 |
Rozměry a hmotnosti | |
Délka (mm) | 4454 |
Šířka (mm) | 1774 |
Výška (mm) | 1413 |
Rozvor náprav (mm) | 2690 |
Provozní hmotnost (kg) | 1695 |
Celková hmotnost (kg) | 2050 |
Hmotnost přívěsu nebrzděného (kg) | - |
Hmotnost přívěsu brzděného (kg) | - |
Zavazadlový prostor (l) | 335 (280 se staženou střechou) |
Ceny | |
Základní cena modelu | 865 800,- (218i 136 k) |
Základní cena test. verze | 1 333 800,- (M235i 326 k) |
Cena testovaného vozu | 1 393 886,- (M235i 326 k 8AT) |