BMW M2 (2015): známe jeho čas na Nürburgringu, Severní smyčku zvládne za 7:58 min.
autoweb.cz > BMW > BMW M2 Gran Coupé (2019) zůstane u klasické koncepce a nabídne 370 koní
BMW M2 Gran Coupé (2019) zůstane u klasické koncepce a nabídne 370 koní
Že si BMW nenechá líbit odliv zákazníků ke konkurenčním značkám nabízejícím rychlý kompaktní sedan, patrně překvapivé není, zástupci velké luxusní trojky se zkrátka navzájem hlídají příliš pečlivě, aby si něco takového odpustili. Přesto je však zajímavé, jak by mohl vypadat příští mnichovský rival Mercedesu-AMG CLA 45 a Audi RS 3 Sedan.
Tedy vypadá… Tady jde spíše o to, co bude pod jeho karoserií. Po loňské premiéře konceptu Compact Sedan se zdálo, že je osud řady 1 a 2 zpečetěný, pokud jde o koncepci, přesněji řečeno o systém pohonu kol. Byli jsme přesvědčeni, že nejmenší modely téměř kompletně přejdou po vzoru dvojky Active Tourer, Gran Tourer a crossoveru X1 (s výjimkou dvojky kupé a cabrio) na motory uložené napříč a budou mít primárně roztáčena přední kola, teď to ale vypadá, že tak jednoznačné to není.
Kolegové z britského Autocaru aktuálně tvrdí, že by podle jejich informátorů blízkých automobilce mohl být Compact Sedan předzvěstí předokolky určené primárně pro Čínu, zatímco zvětšení příští řady 3 by mohlo otevřít cestu pro novou generaci dvojky pořád využívající podélně uložené motory a pohon zadních kol. Také díky tomu by mohla v roce 2019 dorazit čtyřdveřová M2 Gran Coupé využívající třílitrový řadový šestiválec s výkonem nejméně 370 koňských sil.
Nejasnosti panují také kolem karoserie. Současný šéf vývoje Klaus Fröhlich údajně prosazuje klasický sedan z důvodu vyšší strukturální pevnosti, nicméně jiní vlivní manažeři tlačí na praktičtější liftback, který by M2 Gran Coupé poskytl výhodu před konkurencí. Další pár dveří naznačuje, že vůz bude muset mít delší rozvor než 2693 mm současného M2 Coupé, zároveň však novinka asi nepřekoná vzdálenost náprav současné trojky, který činí 2810 mm.
zdroj: Autocar.co.uk