autoweb.cz > BMW > BMW M140i a M240i (2016): mnichovské kompakty dostaly nový 3.0 R6, mají teď 340 koní
BMW M140i a M240i (2016): mnichovské kompakty dostaly nový 3.0 R6, mají teď 340 koní
Pouhých třicet koní nyní dělí nejvýkonnější malé BMW M2 od modernizované jedničky a dvojky divize M performance, které dostaly zbrusu novou celohliníkovou pohonnou jednotku B58B30 o objemu 2998 centimetrů krychlových. Současně s ním přichází nové (ještě více zavádějící) označení M140i a M240i nahrazující dřívější verze M135i a M235i.
Řadový šestiválec, který se již nějakou dobu montuje do BMW 340i, 440i a 740i, má pod kapotou obou hatchbacků, kupé a kabrioletu maximální výkon 340 koňských sil při 5500 otáčkách za minutu a nejvyšší točivý moment se oproti předchůdci navýšil ze 450 na rovných 500 newtonmetrů dostupných od 1500 do 4500 ot./min.
Podle BMW a metodiky normovaného testu NEDC jdou nové varianty úspornější o sedm procent, přičemž jejich akceleraci z místa na 100 km/h se současně podařilo zrychlit o 0,3 sekundy. Vůbec nejrychlejší jsou modely vybavené osmistupňovým automatem a pohonem všech kol xDrive, které dokážou prolomit stovku za 4,4 sekundy – což je o 0,1 vteřiny lepší čas oproti BMW M2 Coupé s manuální převodovkou.
Zadokolky M140i a M240i zvládnou s manuálem sprint na 100 km/h za 4,8 sekundy, s automatem pak budou o dvě desetinky rychlejší. K novým prvkům výbavy patří systém automatických meziplynů pro modely s manuální převodovkou, automaty pak pro změnu dostaly širší rozsah převodových poměrů, prediktivní řazení využívající GPS a nový systém kontroly rozjezdu Launch Control.