BMW i8 (2014): druhý kontakt

BMW i8 bere dech futuristickým designem a technologiemi, kromě milovníků sci-fi však potěší i řidičské nadšence.

První kontakt s BMW i8 máme za sebou, než ale přineseme plnohodnotný test, který právě připravujeme, nemůžeme si už všechno nechávat jenom pro sebe a o některé dojmy se musíme podělit. Zajistili jsme si alespoň na chvilku další „í osmičku“ a podívali se jí na zoubek. Takže jaká je?

O designu je asi zbytečné se rozepisovat. Sluší se zmínit, že při setkání dělá BMW i8 ještě větší dojem než z fotografií a tvary jsou futuristické „tak akorát“. Snad největší viditelný rozdíl při používání i8 oproti jiným moderním sporťákům objevíte kupodivu hned na začátku – nastupování křídlovými dveřmi.


I tady samozřejmě BMW uplatnilo moderní lehké materiály, takže křídlo dveří se za pomoci vzpěr zdvíhá snadno. Ale protáhnout se vzniklým otvorem nezvyklého tvaru, překonat vysoký práh a usednout do správně „sci-fi“ tvarované sedačky dá trochu práci.

Pro zavření dveří se naopak musí řidič trochu natáhnout (žádný elektromotor s tím nepomůže), takže menší jezdci mohou mít drobný problém. Jakmile jste uvnitř, prostoru je dost i pro dlouhány a ergonomie nemá chybu. Jen zadní sedačky je pochopitelně nutno chápat výhradně jako čalouněný odkládací prostor, nevhodný pro přepravu živých tvorů od velikosti jezevčíka výše.

  • obrázek1
  • obrázek2
  • obrázek3

Zobrazit všechny fotografie

Dál už se ovládání dost podobá běžným moderním BMW, volič převodovky a některé další detaily jsou dokonce úplně shodné. Po stisku startovacího tlačítka není slyšet žádný start motoru, elektronická ruční brzda si kupodivu žádá ruční odjištění.

Pak už stačí přidávat a ubírat pomocí pedálu akcelerátoru (slovo „plyn“ se tu tak úplně nehodí) a dobře odladěný systém pohonu už si příkazy přebere po svém, obvykle velmi rychle a bez cukání nebo nepříjemných prodlev.

  • obrázek1
  • obrázek2
  • obrázek3

Zobrazit všechny fotografie

Citlivý řidič sice pozná, že každý pokyn nejdřív projde „schvalovacím procesem“ elektroniky, ale rušivě to nepůsobí snad nikdy. Sportovní režim podle očekávání častěji a dříve startuje benzínový motor a servíruje tak naprosto suverénní dynamiku ještě přímočařeji, bohužel je to vždy doprovázeno až zoufale umělým a nevěrohodným zvukem z reproduktorů.

Naopak ve standardním režimu představuje i8 nečekaně kultivovaný dopravní prostředek, zvládající i rozbitou silnici. Skvělou práci odvádí tlumiče, kterým se daří udržet kola na silnici a zabránit odskakování i na větších nerovnostech.

BMW i8 evidentně patří k autům, se kterými je snadné jezdit rychle, i když krátké svezení nám samozřejmě neumožnilo dostat se byť jen na dohled limitů podvozku. I tak si ale řidič ihned připomene výhody nízkého těžiště, byť hmotnost auta díky bateriím nijak zázračně nízká není (1485 kg pohotovostní hmotnosti). Zrychlení i brzdné schopnosti jsou bez diskuze skvělé, tedy dokud jsou baterie plně nabité – opačnou situaci jsme vyzkoušet nemohli.

Takže pro koho se i8 hodí? Rozhodně pro milovníka moderní techniky, možná i pro někoho, kdo se občas chce projet rychle a přitom se cítit, nebo alespoň vypadat ekologicky uvědoměle. Na okruhové hrátky má BMW vhodnější stroje, ale jako extravagantní GT nebo jako pojízdná prezentace postojů majitele se i8 hodí výborně a kromě toho je to prostě dobře fungující auto.

  • obrázek1
  • obrázek2
  • obrázek3

Zobrazit všechny fotografie

Možná jste si všimli nálepek společnosti Nano Energies na stříbrném BMW i8. Jedná se o českou technologickou společnost působící v energetice, zaměřenou na vývoj a inovace služeb pro spotřebitele a výrobce.

Hlavní kompetencí společnosti je znalost a predikce vývoje trhů s elektřinou, a výhody z toho vyplývající přenáší na koncové zákazníky ve formě úspory nákladů za elektřinu. Stala se také prvním a největším dodavatelem elektřiny pocházející výhradně z obnovitelných zdrojů do firem i domácností po celé České republice.

  • obrázek1
  • obrázek2
  • obrázek3

Zobrazit všechny fotografie

Dlouhodobě podporuje energetickou soběstačnost, výrobu elektřiny šetrnou k přírodě a elektromobilitu. BMW se snaží nabídnout svým zákazníkům společně s vozy řady „i“ (prozatím i3 a i8) v každé zemi možnost přejít k poskytovateli energie, který je schopen zajistit její původ 100% z obnovitelných zdrojů.

V České republice se tak partnerem BMW stala právě tato společnost, která většinu poskytované energie získává z bioplynových stanic. Zbytek tvoří větrné, malé vodní a střešní sluneční elektrárny.

Martin Svítil

8.12.2014 9:00

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist