autoweb.cz > BMW > BMW chystá karbon-keramické brzdy pro M5
BMW chystá karbon-keramické brzdy pro M5
S brzdným účinkem produktů divize M automobilky BMW to bylo vždycky těžké. Tedy, pokud jste měli cokoli jiného, co se nejmenovalo BMW M3 CSL. Proč? Modely BMW M jsou těžké a protože prochází často větším namáháním například na okruhu, jsou standardní ocelové kotouče vystaveny extrémní zátěži – a nevydrží.
To můžeme potvrdit z vlastních zkušeností s BMW M3, které po třech ostrých kolech v Mostě odmítlo brzdit. Ještě že bylo v retardéru za cílovou rovinkou místo… BMW to ví a proto chystá nápravu, která přinese nové karbon-keramické kotoučové brzdy napříč celou modelovou řadou. První bude nové BMW M5, které pořádné brzdy skutečně potřebuje.BMW si nedělá iluze, že by majitelé vůbec nejezdili na okruh. Proto nyní probíhá testování nové brzdové soustavy, kterou pomáhá vyvíjet Brembo, na novém BMW M6. To by mělo brzdy dostat za příplatek, supersedan M5 pak také jako součást doplňkové výbavy.
Další na řadu přijdou brzdy pro nové BMW M3, které dostane přeplňovaný šestiválec. Jediné auto, na které se nedostane, bude BMW 1 M Coupé. Příští generace by ale mohla již být také vybavena karbon-keramickými kotoučovými brzdami.Výhodou karbonových brzd je lepší odolnost při extrémní zátěži, lepší odvod tepla (kotouč se dokáže rozžhavit až na 1000°C) a samozřejmě také výrazně nižší hmotnost. Proti ocelovým kotoučům lze ušetřit spoustu neodpružené hmotnosti, což se projeví lepší ovladatelností a také kupodivu lepším komfortem odpružení. Nevýhodou je pak relativně cena, brzdy na modely BMW M budou stát určitě přes čtvrt milionu korun.
autoweb.cz